اهواز؛

آماده باش دستگاه‌های خوزستان برای مقابله با سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: برای مقابله با سیلاب احتمالی در مناطق مختلف استان تمهیدات لازم صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز ، هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: تمامی اعضا ملزم به انجام اقدامات لازم در پیشگیری از تبعات سیلاب احتمالی شده و کلیه دستگاه‌های خوزستان به حالت آماده‌اش درآمدند.

وی افزود: بدین منظور تقسیم‌بندی‌های لازم انجام شده و از جمله، مجموعه نیشکر و جهاد نصر جهت تامین ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرستان‌های غرب و شمال غرب، شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان و مناطق نفتخیز جنوب برای شهرهای شمالی و شمال شرقی، راهداری و بنیاد مسکن برای شهرهای شرقی و جنوب شرقی و سازمان آب و برق و راه و شهرسازی برای شهرهای جنوبی از جمله شادگان و رامشیر تعیین شده‌اند.

بالدی بیان داشت: این مجموعه‌ها در صورت بروز سیلاب، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز علاوه بر تجهیزات موجود در شهرستان‌ها را تامین خواهند کرد، همچنین هر شهرستان به عنوان معین شهرستان‌های اطراف خود عمل خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بنا بر پیش‌بینی‌ها، بارندگی از بعد از ظهر امروز در استان خوزستان آغاز خواهد شد ولی فردا شدت بیش تری خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی شده است که در برخی شهرستان‌ها بارندگی بیش از حد معمول باشد که منجر به سیل خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی 18 میلیمتر بارندگی در اهواز اذعان داشت: تجربه نشان داده است که همین میزان بارندگی نیز در اهواز مشکل‌ساز شده و موجب آب‌گرفتگی معابر می‌شود و به همین دلیل به شهرداری جهت آمادگی لازم اطلاع‌رسانی شده است. همچنین به شرکت توزیع برق تاکید شده تمهیدات لازم جهت تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب و دفع آب‌های سطحی را در نظر بگیرند و به هیچ‌وجه هنگام بارندگی، قطعی برق را به ویژه در ایستگاه‌های تصفیه و پمپاژ نداشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.