دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

احیای دریاچه ارومیه در گرو سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی

کلانتری گفت:طی دو سال اخیر یک متر به عمق و ارتفاع دریاچه افزوده شده و تا افق 1404 درصورت تخصیص منابع این دریاچه احیا خواهد شد.

عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه به 8 سال زمان نیاز دارد که درصورت تخصیص منابع ، دریاچه قابلیت بازگشت به قبل را دارد.

به گفته وی امسال برای احیا دریاچه هزار و 800 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده که تا کنون تنها 300 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه نسبت به دو سال اخیر افزود: طی دو سال اخیر یک متر به عمق و ارتفاع دریاچه افزوده شده و تا افق 1404 درصورت تخصیص منابع 19 هزار میلیارد تومانی احیا خواهد شد.

کلانتری با اشاره به اینکه کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی از جمله برنامه های ستاد احیا در پنج سال نخست است، بیان کرد: کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق ایجاد محدودیت در اراضی کشاورزی جدید، تجهیز حداکثر اراضی کشاورزی به آبیاری نوین در راستای رعایت حق آبه دریاچه ارومیه،تسریع در اجرای پروژه تعادل بخشی ،مدیریت و کنترل برداشت از منابع زیر زمینی کاهش مصرف آب در این بخش را به همراه دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضاییفرد
۲۰:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
این مبلغ را دولت به بخش خصوصی جهت تجاری سازی اختراعات وایده ها پیش نهاد نماید تا مشکل اب برای ایران وجهان حل گردد
آخرین اخبار