اعتبار 500 میلیون یورویی آلمان برای بازسازی عراق

آلمان توافقنامه ای را با عراق برای اختصاص تسهیلاتی به ارزش 500 میلیون یورو به منظور بازسازی زیرساخت های عراق، امضا کرد.

اعتبار 500 میلیون یورویی آلمان برای بازسازی عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اختصاص این خط اعتباری را که بیشترین مقداری است که تاکنون به عراق داده شده است، به حیدر عبادی نخست وزیر این کشور، قول داده بود.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان گفت: ما می خواهیم به دولت عراق برای بازسازی زیرساخت همگانی کمک کنیم تا مردمی که از تروریسم داعش گریخته اند، بتوانند به خانه و کاشانه خود بازگردند.

گابریل افزود: آزادسازی بخش شرقی موصل از اشغال داعش به دست نیروهای امنیتی عراق، موفقیت مهمی به شمار می رود، زیرا ده ها هزار عراقی تاکنون به خانه هایشان در این بخش و دیگر نقاط مانند رمادی، فلوجه و تکریت بازگشته اند.

وی افزود: شکست داعش تنها از جنبه نظامی امکان پذیر نیست، بلکه تعامل، همکاری و سرمایه گذاری بیشتر برای تضمین جریان آب لوله کشی، تامین انرژی و سامانه های حمل و نقل برای تبدیل این شهرها و بخش ها به سرزمین های مسالمت آمیز، پرجنب و جوش و قابل سکونت، لازم و ضروری است.

این در حالی است که دولت ائتلافی مرکل در داخل آلمان برای اقدامات بیشتر برای رویارویی با بحران مهاجران اروپا، تحت فشار قرار دارد.

در دو سال گذشته بیش از یک میلیون نفر وارد خاک آلمان شده اند که ده ها هزار تن آنها عراقی هستند. بودجه این خط اعتباری از گروه بانکداری کی اف و تامین می شود و گروه کوچکی از مقام های آلمان به عراق درباره چگونگی توزیع آن مشاوره ارایه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار