ورود ده‌ها فروند بالگرد آمریکایی به آلمان

در ادامه افزایش حضور نظامی آمریکا در اروپا ده‌ها فروند بالگرد در بندر برمرهافن آلمان تخلیه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ در ادامه افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا به بهانۀ مقابله با «تهدید روسیه»، ده‌ها فروند بالگرد شینوک، آپاچی و بلک هاوک در بندر برمرهافن آلمان تخلیه شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، 49 فروند بالگرد و چندین دستگاه خودروی زرهی تیپ رزمی هوایی دهم ارتش آمریکا که در پایگاه فورت درام در نیویورک مستقر بودند، وارد آلمان شدند.

اغلب این تجهیزات نظامی به پایگاه نظامی ناتو در شهر کوچک ایلشم آلمان و باقی آن‌ها به کشورهای اروپای شرقی مانند رومانی و لتونی ارسال خواهند شد.

ژنرال دوان گَمبل، یکی از فرماندهان آمریکایی مستقر در اروپا، گفت: امروز ما بخشی از تیپ رزمی هوایی را ارسال کردیم و این تجهیزات به آلمان و اروپای شرقی منتقل خواهد شد و در کشورهای لتونی و رومانی و بخشی از آن در آلمان مستقر خواهد شد.

وی افزود هدف از این مأموریت «آموزش متحدان‌مان در ناتو ... و تقویت ائتلاف‌مان» است.

گمبل با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در 4 کشور عضو ناتو، آلمان، بلژیک، لتونی و رومانی، مستقر خواهند شد، گفت: برای 70 سال آمریکا یکی از سنگ بناهای ناتو بوده است و هیچ راهی جز همکاری در آموزش متحدان ما در ناتو در قارۀ اروپا نیست.

گفتنی است صدها دستگاه تانک، کامیون و تجهیزات نظامی آمریکایی اواسط دی ماه وارد بندر برمرهافن آلمان شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا قصد دارد در مجموع 87 دستگاه تانک ام1ای1 آبرامز، 20 دستگاه توپخانه پالادین و 136 دستگاه خودروی زرهی بردلی را به شرق اروپا منتقل کند.

انتظار می‌رود 4 هزار نیروی نظامی آمریکایی در لهستان، کشورهای منطقۀ بالتیک و رومانی مستقر شوند.

ناتو افزایش حضور نظامی خود در مرزهای روسیه را اقدامی دفاعی می‌خواند و مدعی است که این اقدامات پس از الحاق مجدد شبه‌جزیرۀ کریمه به روسیه در سال 2014 و همچنین دخالت مسکو در بحران اوکراین صورت گرفته است.

این در حالی است که روسیه گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهایش را اقدامی تجاوزکارانه عنوان و تأکید دارد حضور گستردۀ نظامی در اروپا موازنۀ امنیتی قارۀ اروپا را از بین خواهد برد.

پنتاگون در نوامبر 2016 بیش از 600 کانتینر سلاح و تجهیزات نظامی را برای نیروهای نظامی در قارۀ اروپا ارسال کرد؛ این بزرگ‌ترین ارسال تجهیزات نظامی امریکایی به قارۀ اروپا در دو دهۀ اخیر به شمار می‌آمد.

مسکو در واکنش به این اقدام، مدرن‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی‌اش را در مرزهای غربی‌اش از جمله در کالینینگراد مستقر کرد و رزمایش نظامی گسترده‌ای در خاک خود برگزار کرد.

ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی آمریکایی به قارۀ اروپا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بارها خواستار گسترش روابط با روسیه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار