استقرار نیروهای نظامی آلمان در مرز روسیه

ناتو نخستین بخش از گردان جدید خود را با حضور نیروهای آلمانی وارد پایگاه نظامی لیتوانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ به دنبال افزایش تنش‌ها میان نیروهای ناتو و روسیه، چند صد سرباز آلمانی تحت فرماندهی ناتو روز گذشته وارد پایگاه نظامی "روکلا" در لیتوانی شدند. این گردان جدید در 100 کیلومتری مرز با روسیه مستقر خواهد شد.

در روزهای آینده نیروهایی از بلژیک، هلند و فرانسه نیز به گردان آلمان‌ها ملحق خواهند شد و در لیتوانی، نزدیکی مرز روسیه، مستقر می‌شوند. انتظار می‌رود تعداد نهایی این نیروها در بهار 2017 به 1200 نفر برسد.

پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های پایانی سال 2017 سه گردان دیگر شامل نیروهای نظامی انگلیس، کانادا و آمریکا در استونی، لتونی و لهستان مستقر شوند. ناتو تاریخ دقیقی برای پایان عملیات استقرار نیروهای خارجی در اروپای شرقی، که همگی دارای مرزی مشترک با روسیه هستند، ارائه نداده است.  

"دالیا گریبائوسکایته"، رئیس جمهور لیتوانی، در توضیح استقرار نیروهای ناتو در کشورش گفت: لیتوانی تاکنون میزبان این حجم از نیروهای ناتو در خاک خود نبوده است. این موضوع یک پیغام روشن و مهم به همه ارسال می‌کند که حاکی از وحدت و یکپارچگی قدرتمند ناتو در مواجه با تهدیدات و چالش‌های منطقه‌ای است. تهدیدات تهاجمی بسیاری در سراسر منطقه صورت گرفته که نیازمند یک اتحاد همگانی برای خنثی‌سازی است.

دولت "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا، سال گذشته با مقامات ناتو بر سر افزایش تعداد نیروهای نظامی ناتو در شرق اروپا به توافق رسیده بود. در آن دوران، واشنگتن مدعی بود مسکو عامل اصلی اقدامات خصمانه در منطقه است.

هرچند "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا، در جریان کارزار انتخاباتی از نقش ناتو و هزینه‌های رو به افزایش آن بارها انتقاد کرده بود؛ در سخنرانی روز دوشنبه خود اعلام کرد که آمریکا با شدت هرچه تمام‌ از ناتو حمایت خواهد کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار