اتحادیه اروپا با افغانستان توافقنامه همکاری‌ مشارکت و توسعه امضا می‌کند

رئیس هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان در دیدار با صلاح الدین ربانی از امضای توافقنامه همکاری‌ها در مشارکت و توسعه میان افغانستان و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فرانز مایکل میلبن نماینده خاص و رئیس هیئت اتحادیه اروپا برای افغانستان روز گذشته در دیدار با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشورمان از امضای توافقنامه همکاری ها در مورد مشارکت و توسعه میان افغانستان و اتحادیه اروپا در چند روز آینده خبر داد.

در خبرنامه اتحادیه اروپا که  در این خصوص  منتشر شد، آمده است که این توافقنامه روز جمعه از سوی نماینده اتحادیه اروپا و وزیر مالیه افغانستان، در حضور رئیس جمهور غنی و در شهر مونیخ آلمان امضا می‌شود.

به اساس این خبرنامه، در توافقنامه همکاری‌های 'مشارکت و توسعه ' یک چارچوپ جدید برای روابط اتحادیه اروپا و افغانستان طراحی شده است.

در واقع، امضای توافقنامه جدید، تعهدات اتحادیه اروپا برای توسعه افغانستان را، که در چارچوپ تعهدات کنفرانس بروکسل در اکتبر ۲۰۱۶ تعیین شده بود، رسمیت می‎‌دهد.

در این توافقنامه، که اصول و شرایط همکاری دو طرف را در آینده تعیین می‌کند، بر انجام گفتگوهایی منظم در مورد حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان و کودکان تاکید شده است.

در خبرنامه اتحادیه اروپا آمده است که توافقنامه 'مشارکت و توسعه ' شامل موضوعاتی چون تطبیق قانون، توسعه روستاها، مبارزه با فساداداری، جلوگیری از پولشویی، مبارزه با ترویسم و جلوگیری از جرایم سازمان یافته و مواد مخدر می شود.

علاوه بر آن، در این توافقنامه همکاری در بخش مهاجرت نیز پیش بینی شده است.

اتحادیه‌ اروپا و افغانستان در حاشیه کنفرانس بروکسل توافقنامه "راه مشترک اتحادیه‌ اروپا و افغانستان را در باره‌ مسایل مهاجرت" امضا کردند که هدف آن، آسان‌تر کردن بازگشت و بازپذیری مهاجران "بی‌قاعده" از اتحادیه‌ اروپا به افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار