دور برگشت پلی‌آف لیگ برتر والیبال

مدعیان یک قدم تا نیمه‌نهایی / جدال خارج از خانه تهرانی‌ها

دومین دیدار مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال در حالی فردا برگزار می‌شود که تیم‌های تهرانی باید خارج از خانه به میدان بروند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران، گرامیداشت شهدای منا، به روزهای حساس مرحله پلی‌آف رسیده است. جایی که 8 تیم راه یافته از مرحله مقدماتی به مرحله پلی‌آف باید برای رسیدن به نیمه نهایی با هم رقابت کنند. 

روز نخست مرحله پلی‌آف این رقابت ها هفته گذشته با برگزاری 3 مسابقه در تهران و یک دیدار در ارومیه به پایان رسید. دیدارهایی که در آن تیم‌های میزبان به برتری رسیدند تا یک قدم به رسیدن در جمع 4 تیم نزدیک‌تر شوند.

تیم بانک سرمایه که به عنوان تیم نخست مرحله مقدماتی راهی پلی‌آف شده بود در دیدار اول خود در پلی‌آف به مصاف تیم شهرداری تبریز رفت. شاگردان مصطفی کارخانه در یک دیدار تماشایی و جذاب به سختی و با حساب 3 بر 2 موفق به شکست دادن میهمان خود شدند. تیم پرستاره بانک سرمایه در ادامه این مسابقات و در دومین دیدار خود در ورزشگاه شهید اقدمی تبریز به مصاف شاگردان عادل بناکار خواهد رفت. بانک سرمایه در صورت پیروزی مقابل این تیم ، به جمع 4 تیم نهایی راه پیدا خواهد کرد و در صورت پذیرش شکست باید در تهران سومین مسابقه خود را مقابل تبریزی‌ها برگزار کند.

دیگر دیدار مرحله پلی‌آف را تیم والیبال پیکان مقابل خاتم اردکان برگزار کرد. دیداری که در تهران و در خانه والیبال برگزار شد و شاگردان اکبری با حساب 3 بر یک از سد اردکان عبور کردند تا تنها یک پیروزی برای رسیدن به نیمه نهایی نیاز داشته باشند. پیکان برای پیروزی به اردکان خواهد رفت و تیم خاتم هم برای اینکه شانس صعود به جمع 4 تیم را از دست ندهد به دنبال پیروزی مقابل پیکان در دیدار خانگی خود خواهد بود. 

تیم شهرداری ارومیه چهارشنبه قبل توانست در خانه مقابل کاله آمل به برتری 3 بر یک برسد تا در دومین دیدار مقابل این تیم که قرار است در آمل برگزار شود تنها به یک برد نیاز داشته باشد. جوانان تیم آمل از انگیزه زیادی برای رسیدن به جمع 4 تیم نهایی برخوردار هستند و از طرفی در تلاشند از امتیاز میزبانی خود استفاده کنند. همین موضوع منجر می شود این هفته در آمل شاهد یک مسابقه دیدنی باشیم.

دیگر دیدار دور برگشت پلی‌آف بین دو تیم صالحین ورامین و سایپا در سالن شهید گل عباسی ورامین برگزار می‌شود. دیداری که در دور رفت با برتری نارنجی‌پوشان سایپا در تهران همراه شد و حالا ورامینی ها یک فرصت برای امیدوار نگه داشتن خود دارند. تیم صالحین با وجود اینکه شرایط خوبی نداشت اما توانست به عنوان تیم پنجم به پلی‌آف برسد و حالا در صورت پیروزی مقابل سایپا شانس حضورش در نیمه نهایی را بیشتر می‌کند. البته به نظر می‌رسد شاگردان مسعود آرمات هم از دیدار با ورامین به دنبال پیروزی باشند تا کارشان به دیدار سوم نکشد.

** برنامه کامل دور برگشت مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

خاتم اردکان – پیکان تهران

شهرداری تبریز – بانک سرمایه

صالحین ورامین – سایپا تهران

کاله مازندران – شهرداری ارومیه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار