سفیر سوریه در چین: 5 هزار تروریست چینی در کنار داعش می‌جنگند

سفیر سوریه در پکن اظهار داست در حال حاضر 5 هزار تروریست چینی در کنار داعش و النصره در سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «عماد مصطفی» سفیر سوریه در چین اظهار داشت حدود 5 هزار تروریست چینی در کنار داعش و النصره علیه ارتش سوریه می جنگند. این افراد عموما از منطقه خودمختار «سین کیانگ» چین به سوریه آمده اند.

عماد مصطفی گفت: «تعداد تروریست های چینی که برای جنگ در کنار داعش به سوریه آمده اند، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در حال حاضر، این رقم حدود 5 هزار نفر است.»

وی اظهار کرد به این دلیل که اکثر این تروریست های چینی با خانواده های خود به سوریه می آیند، هم اکنون کودکان آنها نیز تحت تعلیم داعش قرار گرفته اند و تصاویر خود با شمشیر و کلاشنیکف را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند و از عقاید انحرافی و افراطی سخن می گویند.

عماد مصطفی اعلام کرد نیمی از این تروریست ها به گروه داعش و نیمی دیگر از آنها به جبهه النصره پیوسته اند و با نیروهای دولتی سوریه می جنگند. وی افزود: «100 درصد تروریست های چینی از مسیر ترکیه به سوریه وارد می شوند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
چینیا باس بیان هموطناشونو جمشون کنن کلا هر کشوری افرادش تو سوریه دارن آتیش میسوزونن وظیفه شه بیاد افرادشو جم کنه و خسارتایی که به سوریه ایا هم زدن جبران کنه
آخرین اخبار