وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت شرکت ها و ورود به بازار بورس از اهداف وازارت کار است که پروژه هوش تجاری را می‌توان نماد شفافیت دانست.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که امروز(سه شنبه) در مصلی تهران برگزارشد، اظهار داشت: یکی از اهداف ما در وزارت کار ابهام‌زدایی از شرکت ها و شفافیت بود که ما دو امر را از طریق هوشمندی سازی واحدهای کسب و کار و ورود به بازار بورس در دستور کار خود قرار دادیم و پروژه هوش تجاری نماد شفافیت در شرکت های هلدینگ است.

وی افزود: بعد از مسایلی که با دنیا حل کردیم، اتفاق‌های زیادی در حوزه سرمایه‌ای در کشور رخ داده است که یکی یکی آن ها را رسانه ای می کنیم و ما نمی‌خواستیم تا قبل از اینکه این قراردادها به نتیجه برسند رسانه ای کنیم.

وزیر کار گفت:  در حمل و نقل دریایی و کشتیرانی با کشور کره در داخل کشور قرارداد بسته‌ایم و قرار شده است در کنار این قرارداد هفته پیش، ما کشتی را در خرمشهر به آب بیندازیم و توانستیم دانش فنی کشتی‌سازی را به داخل کشور بیاوریم.

ربیعی گفت: قرارداد ساخت 80 واگن با داخل شرکت های بسته شده است و به زودی ناوگان شرکت رجا نو خواهد شد.

وی افزود: در حمل ونقل هوایی به روزی رسیده بودیم که در شرکت آسمان  سه هواپیما داشتیم و نسبت مسافر به هواپیما نسبت خوبی نبود اما امروز شرایط بهتر شده اما قابل قبول نیست با اجاره هواپیما از کشورهای خارجی وضعیت بهتر شده است همچنین قرار است کارشناسان امریکایی برای آموزش به کشور  بیایند.

وزیر کار ادامه داد: در قسمت فولاد سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است و در کشاورزی و باغداری، کاشی و سرامیک و فولاد دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

ربیعی گفت: امروز سی و چهار میلیارد تومان  ارزش دارایی ما در چهار صندوق بازنشستگی است و میزان سرمایه‌گذاری ما فقط در پروژه‌های شرکت شستا 32 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: باید به سمت بین‌المللی کردن شرکت‌ها برویم تا بتوانیم صندوق‌ها را به عنوان شرکت‌هایی که بیش از 50 میلیون مالک دارند موفق کنیم بیش از زیرا نیمی از مردم ایران سرمایه دار صندوق‌های بازنشستگی هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار