کرمان؛

مسدود شدن راه 67 روستا بر اثر سیلاب در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان باعث بروز مشکلاتی شده است و اکنون به 67 روستا دسترسی نداریم.

مسدود شدن راه 67 روستا بر اثر سیلاب در استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان محسن صالحی کرمانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان باعث بروز مشکلاتی  در بخش های مختلف شده است و اکنون به 67 روستا دسترسی نداریم، 26 روستای استان به واسطه طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب دچار مشکل آب و چهار روستا هم دچار قطعی برق شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به این روستاها دسترسی نداریم گفت: سعی می کنیم طی یکی دو روز آینده مشکلات این روستاها برطرف شود.

صالحی کرمانی تصریح کرد: جاده های این روستاها در مسیر رودخانه و رودخانه ها فعال است و بعد از فروکش کردن سیلاب نسبت به رفع مشکلات آب و برق این چهار روستا اقدام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: چند مسیر فرعی را با وجود اینکه سیلاب نداشتند، مسدود کرده ایم که برای مردم و رهگذران اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد چرا که سوابق قبلی نشان می دهد در این جاده ها با مشکل مواجه شده ایم.

وی درباره کمبود تجهیزات زمستانی در استان گفت: هر اندازه که تجهیزات راهداری زمستانی داشته باشیم با کمبود مواجه هستیم اما با همین امکاناتی که در اختیار داریم خدمت رسانی کرده و تا الان هم دچار مشکل نشده ایم.

صالحی کرمانی با بیان اینکه در بحث پیشگیری توصیه های زیادی کرده ایم اظهار کرد: از آنجا که مدت زیادی در استان بارندگی نداشتیم برخی از هم استانی ها فراموش کرده بودند پشت بامهای خود را ترمیم و درست کنند که همین موضوع باعث شد امروز بیشترین خسارات استان در حوزه خسارات ناشی از مقاوم نبودن پشت بامها باشد.

وی افزود: با این وجود کسی به واسطه ورود سیل به خانه اش دچار مشکل نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان کرد: طبق گزارش های واصله، بارش باران و برف تاکنون حدود 71 میلیارد تومان خسارت در کرمان به همراه داشته است. 

صالحی کرمانی گفت: دومین جبهه هوای باران زا از امروز (چهارشنبه) در استان کرمان شروع می شود و مناطق بیشتری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی بیان کرد: این جبهه باران زا، آرام آرام از ساعات آینده بارش خود را در سطح استان شروع می کند و تاثیرگذاری خود را بیشتر در مناطق جنوبی و غربی استان انجام خواهد داد و سهم شرق استان از این جبهه، وزش باد شدید خواهد بود.

صالحی کرمانی افزود: از اواخر روز شنبه سرد شدن هوا در استان شروع می شود و تا هشت درجه سانتیگراد کاهش دما را خواهیم داشت که لازم است مردم و بهره برداران تدابیر لازم را بکار گیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: این جبهه هوای باران زا از نظر شدت بارش مثل جبهه باران زای اول بوده و از فردا (پنجشنبه) شدت بیشتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین مرطوب است پیش بینی می کنیم روان آب بیشتری جاری شود.

صالحی کرمانی اضافه کرد: مردم در مسیرهای سردسیر از تجهیزات زمستانی استفاده و قبل از ورود به جاده حتما تجهیزات گرمایشی خودرو و میزان سوخت مورد نیاز را بررسی کنند.

صالحی کرمانی خاطر نشان کرد: وضعیت جوی استان نامناسب است و انتظار داریم مردم از سفرهای غیرضروری و رفتن به مناطق برفگیر و کوهستانی خودداری کنند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار