امداد رسانی به روستاهای سیل زده در جنوب کشور/ 2 کشته و مفقودی/محاصره ی روستاها در سیل

افزایش بارندگی های اخیر منجر به محاصره چندین روستا در سیل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان بارندگی و سیلاب همراه با باد شدید و رعد برق تاکنون 211 روستا را در بسیاری از نقاط شهرستان های استان های جنوبی کشور درنوردید و موجب شکسته شدن درختان در معابر و گیر افتادن بسیاری از خودرو ها و همچنین قطع برق در این مناطق شد.


*08:08دو کشته و مفقود در سیلاب اخیر 

شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از کشته شدن پسر 8 ساله در خوآف استان خراسان رضوی و مفقود شدن راکب موتورسوار در بستک هرمزگان خبر داد و افزود:از 24 بهمن تا ساعت 6 صبح امروز به 11 استان متاثر از سیل امداد رسانی شده است.

وی در خصوص استان های متاثر از سیل ادامه داد: استان های اصفهان، ایلام، فارس، تهران، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، بوشهر، کرمان، کهگیلویه، هرمزگان و همچنین به ٢١١شهر، روستا و مناطق عشایرنشین در حال امداد رسانی است.

تداوم بارندگی ها منجر به تخریب و آسیب منازل شهری و روستایی بسیاری از  شهرستان های مراکز استان ها در جنوب شرقی کشور شده است.


امداد رسانی به روستاهای سیل زده در جنوب کشور/محاصری روستاها در سیل

شهرستان هایی را که در حالت آماده باش برای تخلیه منازل هستند را مشاهده میکنید. 



قاسم قائدی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به حتمی بودن طغیان رودخانه مند و هشدار نیروی انتظامی برای تخلیه روستا‌های برخی از شهرستان‌ها، گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر حوضه بالای رود مند، بارندگی ها شدید بوده،تا آنجا که بعضی از مناطق پایین دستی رودخانه خالی از سکنه شده است. 

پروازبخشدار چاروسا از قطع ارتباط راه روستایی 12روستا در این بخش قطع ارتباط 12روستا در چاروساخبر داد و گفت: در اثر بارندگی اخیر و به علت شدت بارندگی محور 12 روستا ادرج، کوه پنبه، لاش، شوار، گوراب و چند روستا در حریم رودخانه ها قطع شده است.  


13:44*هشدار در خصوص لبریز شدن سد بافت 
افزایش سه میلیون مترمکعبی ذخیره سد بافت از شب گذشته تا کنون ،سد بافت تنها 4.4دهم حجم آزاد ذخیره دارد. 

10:00*افزایش تخریب منازل در داراب/4 روستا در محاصره سیل

عبدالرضا قاسم‎پور فرماندار داراب با اشاره به اینکه تداوم بارندگی منجر به تخریب و آسیب به منازل شهری و روستایی این شهرستان شده است، گفت: شمار تخریب منازل در شهرستان داراب رو به افزایش است ساکنان در سالن‎های ورزشی و مدارس اسکان داده شدند. 4-5 روستا در محاصره سیل قرار گرفتند و تلاش می‎شود با ماشین‏‎آلات سنگین مسیر راه باز شود. 

این روستاها در منطقه کوهستانی رستاق قرار دارند و راه دسترسی به آنها به دلیل طغیان شدید رودخانه‎ها امکان‎پذیر نیست. 

 09:57*امداد رسانی به سیل زدگان کرمان 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هزار و 197 خانواده متاثر از سیل در استان کرمان امداد رسانی شدند.


معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا از مردم روستای دیندارلو خواست خود را برای تخلیه روستا آماده کنند.
پر شدن سدهای بالادستی این روستا از جمله سد تنگه ترکی و تنگ ایج پر شده و منجر طغیان کرده است و  تعدادی از روستاهای اکبرآباد نیز در محاصره آب هستند.
کمک رسانی مردم و امدادگران برای بازگشایی و تغییر مسیر آب های سطحی و روان آغاز شده است. 

08:36*سیلاب راه روستاهای بافت را مسدود کرد 
جواران فرماندار بافت از آبگرفتگی منازل در اکثر روستاهای شهرستان از 20 تا 40درصد و تخریب یک منزل مسکونی در شهر و دیوار منازل شهری خبرداد و گفت: یکی از ضروریات اصلی مردم در حال حاضر چادر،وسایل گرمایشی ،پتو،نایلون و خوراک است .
راه عبور بیش از 50 روستا در شهرستان بافت به دلیل سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها مسدود شده و امداد رسانی با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۱۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
خدا به همه کمک کنه