اصفهان؛

رویکرد مدیریت شهری اصفهان بازگشت به شهر پاک و تبدیل به شهر دوچرخه ها است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: روند بازگشت به حمل و نقل پاک در اصفهان آغاز شده و مسیر خودش را طی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی عصر دیروز در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی ' موتورسیکلت، دوچرخه، اسکیت، اسکوتر، تجهیزات و صنایع وابسته، افزود: روند بازگشت به حمل و نقل پاک در اصفهان آغاز شده و مسیر خودش را طی می کند.

وی اضافه کرد: سه دهه پیش 10 درصد از حمل و نقل شهری اصفهان را استفاده از دوچرخه تشکیل می داد و همه تلاش ما این است که این درصد را به شهر اصفهان برگردانده و توسعه بدهیم.

صلواتی تصریح کرد: تکلیف شهرداری این است که زیرساخت های لازم را برای استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پاک در شهر فراهم کند.

وی گفت: مدتی بود که دیگر تولید داخلی دوچرخه نداشتیم اما با روی آوردن مردم به استفاده از دوچرخه باز شاهد آن هستیم که کارخانه های داخلی شروع بکار کرده و تولید دوچرخه را از سر گرفته اند.

صلواتی اقدامات لازم برای استفاده از دوچرخه را ایجاد زیر ساخت لازم، فرهنگ سازی و فراهم آوردن تسهیلات لازم برای استفاده از دوچرخه توسط شهروندان عنوان کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: مسیرهای دوچرخه بتدریج در سطح شهر ایجاد و مسیرهای موجود نیز احیا می شود، زیرا حدود 60 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر از قبل وجود داشته است.

وی اعلام کرد: بودجه ای حدود 30 میلیارد ریال برای توسعه استفاده از دوچرخه در شهر اصفهان پیش بینی شده است.

صلواتی گفت: در زمینه فرهنگ سازی نیز پویش مردمی ترافیک با شعار ' هوای اصفهان ' با محوریت دوچرخه فعال شده است و تصمیم مدیریت شهری این است که در نوروز امسال فضای اصفهان، فضای استفاده از دوچرخه باشد.

صلواتی گفت: ارائه دوچرخه و حمل و نقل پاک با طرح ' بفرمایید دوچرخه ' از همین نمایشگاه شروع می شود و با همکاری همه فروشگاه های سطح شهر و اتحادیه حامیان فرهنگ قرض الحسنه هر شهروندی که متقاضی خرید دوچرخه و موتور برقی باشد با پرداخت 30 درصد قیمت به عنوان پیش پرداخت و مابقی به صورت اقساط 12 ماهه می تواند صاحب دوچرخه شود.

وی از اجرای طرح ایجاد محل های ویژه استقرار دوچرخه در مدارس، مساجد، محل های تجاری، آموزشی و فرهنگی و نصب گیره در ایستگاه های بی آر تی و اتوبوس در سال جاری و سال آینده حداقل در اصفهان خبر داد و افزود: پیش بینی شده است که در هزار نقطه از شهر اصفهان محل استقرار دوچرخه داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: آقای ریاکر، معاون پیشین حمل و نق و ترافیک شهرداری آمستردام هلند و عضو کنونی شورای شهر آمستردام در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به دنبال تعریف پروژه های مشترک بین اصفهان و این شهر از کشور هلند هستیم تا حداکثر استفاده را از تجربیات آنها در زمینه حمل و نقل پاک داشته باشیم.

صلواتی در بخش دیگری از سخنانش از برداشته شدن طرح ترافیک از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فرودین سال آینده خبر داد و گفت: در نیمه اول سال آینده این طرح به شکل جدیدی به اجرا در خواهد آمد.

 دومین نمایشگاه تخصصی موتورسیکلت، دوچرخه، اسکیت، اسکوتر، تجهیزات و صنایع وابسته چهارشنبه عصر 27 بهمن سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان افتتاح شد و تا شنبه 30 بهمن امسال ادامه دارد.
در سه هزار متر مربع فضای این نمایشگاه آخرین دستاوردها، خدمات و محصولات 30 شرکت تولید کننده به نمایش گذاشته شده است .

این مشارکت‌کنندگان نمایندگانی از استان‌های اصفهان، تهران، قم، خراسان رضوی و کرمانشاه و همچنین نمایندگان فروش محصولات کشورهای چین، بلژیک و ایتالیا هستند که انواع موتورسیکلت‌های برقی، بنزینی، هیبریدی و انژکتوری، موتورسیکلت‌های سنگین، دوچرخه‌های برقی، حرفه‌ای و معمولی، دوچرخه ثابت، اسکوتر و اسکیت، تجهیزات و قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، روان کننده‌ها و افزودنی‌های موتوری را به نمایش گذاشته اند.‌
حضور برندهای مطرح در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه از ویژگی‌های بارز این نمایشگاه است.
این نمایشگاه در ساعات بازدید 15 الی 22 تاریخ مذکور، میزبان علاقه‌مندان و متخصصان این صنعت است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.