تبریز؛

امام جمعه موقت تبریز : مسئولان دین خود را به مردم ادا کنند

امام جمعه موقت تبریزازمسئولان کشور خواست با خدمت به مردم به وظیفه خود درقبال حضور ملت ایران در صحنه های انقلاب اسلامی عمل کنند.

امام جمعه موقت تبریز : مسئولان دین خود را به مردم ادا کنند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محمد تقی  آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت : مردم در چهاردهه گذشته دین خود را در حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ادا کرده اند و  وظیفه دولت‌مردان است که با خدمت به مردم نشان دهند دلسوز نظام هستند.
وی افزود: مشکلات اقتصادی برای اقشار ضعیف شکننده است و  دولتمردان باید مشکلات معیشتی مردم  را حل و بیکاری را مهار کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تبریز با اشاره به راهپیمایی گسترده و شکوهمند مردم در 22 بهمن، امسال تاکید کرد: ملت با حضور میلیونی‌  خود آبروی نظام را حفظ کرد و پاسخ تهدیدات دشمنان را به نحو احسن داد.
آیت اله آل‌هاشم گفت:تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هرچقدر تهدیدات دشمنان بیشتر می شود، مردم نیز  در صحنه‌ها بیشتر حضور می یابند و پاسخ یاوه گویی دشمنان را می دهند و نمونه بارز آن جواب دندان شکن مردم به رئیس جمهور جدید امریکا در 22 بهمن امسال بود.
وی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن که مایه آبروی انقلاب و ایران اسلامی شد قدر دانی و خاطرنشان کرد :  این عظمت و شکوه در راهپیمایی امسال کمر دشمن را شکست و غیرت و بصیرت مردم آذربایجان را در تبعیت از ولایت فقیه  به نمایش گذاشت.
امام جمعه موقت تبریز به دیدار اخیر مردم آذربایجان با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار بیانات گوهر باری داشتند که بیان این مطالب در جمع مردم آذربایجان نشانگر لطف و عنایت معظم له به مردم همیشه در صحنه و با بصیرت آذربایجان شرقی است.
آیت الله آل‌هاشم افزود: رهبر معظم انقلاب حماسه ۲۹ بهمن سال 1356را به عنوان درس بزرگ برای همه آحاد جامعه دانستند و نقش این رویداد تاثیر گذار و مهم را در پیروزی انقلاب اسلامی متذکر شدند.
خطیب موقت جمعه تبریزبه نقش روحانیت و مردم تبریز در این حماسه ماندگار اشاره کرد و افزود : نباید یادِ آیت‌الله قاضی طباطبایی را فراموش کنیم چرا که مردم تبریز در گرامیداشت چهلم مردم قم نقشه‌های دشمن را خنثی کردند و این مردم با هدایت آیت الله قاضی طباطبایی یا همان خمینی آذربایجان در صحنه حضور یافته و به ندای امام روح الله لبیک گفتند.
وی به  ایام فاطمیه هم اشاره کرد و گفت: روزهای عزاداری حضرت فاطمه‌ زهر ا(س) روزهای دفاع از مظلومیت فرزند پیامبر اکرم (ص) و همسر امام اول شیعیان(ع) است که باید با برپایی آیین های مختلف یاد آن مظلومه شهیده گرامی داشته شده و نقش ایشان در دفاع از حریم ولایت تبیین شود.
آیت الله آل‌هاشم با گرامیداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، پنجم اسفند ماه را به تمام مهندسان تبریک گفت و از تلاش آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.