نظرسنجی: 4 کشور عضو ناتو، روسیه را بر آمریکا ترجیح می‌دهند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد 4 کشور عضو ناتو در صورتی که مورد حمله قرار بگیرند به جای آمریکا از روسیه کمک خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، نتایج نظرسنجی موسسه بین المللی "وین/گالوپ" نشان داد 4 کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صورتی که احساس خطر کنند برای درخواست کمک، روسیه را بر آمریکا ترجیح می دهند.

نتایج این نظرسنجی که از اکتبر تا دسامبر سال 2016 روی هزار نفر از مردم 66 کشور مختلف انجام شد در خصوص این بود که هر کشوری در صورتی که مورد حمله قرار بگیرد روی کدام کشور حساب باز خواهد کرد. با وجود اینکه بعضی کشورها آمریکا را انتخاب کردند، کشورهای یونان، ترکیه، بلغارستان و اسلوونی – که همه آنها عضو ناتو هستند – روسیه را بر آمریکا ترجیح دادند.

کشورهای دیگری که روسیه را بر آمریکا ترجیح دادند چین و صربستان بودند. روسیه هم چین را به عنوان متحد اصلی خود انتخاب کرد. این درحالیست که خود آمریکا، انگلیس را انتخاب کرد. نظرات شرکت کنندگان اهل عراق، بوسنی و اوکراین نیز بین انتخاب روسیه و آمریکا متغیر بود.

رئیس شرکت بین المللی وین/گالوپ گفت: "اینکه چین و روسیه یکدیگر را انتخاب کرده اند، تعجبی ندارد؛ اما این یک مسئله جدید است. این نشان می دهد سیاست های آمریکا در 20 سال گذشته به گونه ای بوده است که روسیه را به سمت چین متمایل کرده و این مسئله بسیار تعجب برانگیز است زیرا روسیه بخشی از اروپا محسوب می شود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار