ساری؛

مراجعه تسهیلگران آموزش طرح خادم به منازل 3هزار خانوار مازندرانی

3 هزار و 73 خانوار مازندرانی آمادگی در مخاطرات را امسال در طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر استان آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در راستای اجرای طرح ملی خادم ، خانواده آماده در مخاطرات در یک هفته گذشته تیمهای تسهیلگر آموزش با مراجعه به منازل 3073 خانواده در شهرهای مختلف استان به ارائه نخستین مرحله از آموزشهای امدادی پرداختند..

وی افزود: طرح ملی خـانواده آماده در مـخاطرات یا جنبش خادم ، یک تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه بتوانند در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: برای افزایش تاب آوری جامعه که همان تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات است، ارائه آموزش های همگانی مؤثر ضروری است.

اکبری افزود : برای اجرای طرح خادم در مازندران ده هزارخانواده را انتخاب شدند و شعار محوری و اختصاصی ما هم در استان من خانواده ام را دوست دارم است.

وی گفت : در این طرح رابطین و تسهیل گران آموزش دیده و مجرب جمعیت هلال احمر به منازل شهروندان مراجعه کرده و اطلاعات تدوین شده امدادی را در قالب بسته آموزشی کوتاه مدت و فشرده به اعضای خانوار ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه مراجعه به در منازل خانوارها توسط داوطلبان و امدادگران هلال احمر در 12 نوبت انجام می شود گفت : درهرنوبت آموزش های کوتاه و سرپایی به مدت 5 تا 10 دقیقه ارائه می شود، سپس به هر کدام از خانواده ها کد ثبت شده در شعبه جمعیت هلال احمرشهرستان مورد نظر تعلق می گیرد.

اکبری افزود: پس از پایان اجرای آزمایشی این برنامه امسال در یک برنامه پژوهشی نقاط قوت و ضعف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و از سال 96 اجرای آن در بعد وسیع تری صورت می گیرد.

انتهای پیام/ ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار