کرمان؛

واکسینه شدن کودکان زیر5 سال علیه فلج اطفال

85 هزار کودک در جنوب کرمان علیه فلج اطفال واکسینه می شوند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا محمدی ساردو رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 85 هزار کودک زیر پنج سال جنوب استان کرمان در مرحله دوم واکسیناسیون، قطره فلج اطفال دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه 85 هزار کودک زیر پنج سال جنوب کرمان در مرحله اول طرح واکسیناسیون فلج اطفال قطره دریافت کردند گفت: 100 درصد جامعه هدف در مرحله نخست اجرای این طرح قطره دریافت کردند و امیدواریم در مرحله دوم هم این عملکرد تکرار شود..

وی با اشاره به زیر پوشش قرار گرفتن بیش از 170 هزار خانوار در زمینه اجرای این طرح در منطقه جنوب کرمان افزود: 668 تیم با حضور 100 ناظر در مراحل اول و دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 2 مرحله انجام می شود افزود: این طرح از سال 1373 در کشور آغاز شده و مرحله نخست این طرح از 24 تا 29 دی ماه در جنوب کرمان اجرا و مرحله دوم از 30 بهمن تا چهار اسفندماه سال جاری در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: فلج اطفال نوعی بیماری حاد و یروسی است که تنها از انسان به انسان انتقال می یاید و ایمن سازی تکمیلی، ایمن سازی جاری فلج اطفال و مراقبت فلج شل حاد سه راهکار اصلی پیشگیری از آن است.

وی افزود: برخی کشورها از جمله کشورهای همجوار ایران شامل افغانستان و پاکستان درگیر بیماری فلج اطفال هستند لذا حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور از حساسیت بالایی برخوردار است.

محمدی بیان کرد: طرح مبارزه با فلج اطفال با توجه به همجواری جنوب کرمان با استان های مرزی هر ساله در 2 مرحله همزمان با چند استان جنوب شرقی و گرمسیر کشور برگزار می ‌شود.

امتای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار