مشهد؛

خدمت افتخاری مشهدی‌ها به زائران

مشهدی‌ها در آستانه نوروز ۹۶ به زائران بارگاه منور حضرت رضا (ع) به صورت افتخاری خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی قناویزچی مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهدگفت: طرح جهاد خدمت در استقبال از بهار نوروز ۹۶، با هدف ارائه خدمات افتخاری و داوطلبانه به زائران در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند علاوه بر افزایش کمی زائر سبب افزایش ماندگاری او در مشهد الرضا (ع) شود.

وی افزود: ترویج روحیه خدمت‌رسانی به زائرین در بین مردم مشهد، فراهم آوردن زمینه خدمت‌رسانی مردم مشهد به زائرین، شناسایی و جذب گروه‌های فعال مردمی و خودجوش و حمایت از فعالیت آن‌ها و فراهم آوردن تبادلات فرهنگی مجاورین و زائرین از جمله اهداف این طرح محسوب می‌شود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهدگفت: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء فرهنگ میزبانی و مهمان پذیری در بین مجاوران، تغییر سبک زندگی مبتنی بر سیره رضوی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی و جلب مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های غیر دولتی به منظور خدمت‌رسانی به زائران، رونق یافتن اقتصاد شهر و ایجاد روحیه خدمت به هم نوع و افزایش حس مشارکت جویی اشاره کرد.

قناویزچی افزود: جهاد خدمت، شروعی است برای ساختن خود؛ در این جهاد علاوه بر کمک به زائران هدف بالاتری نیز ایجاد می‌گردد و آن ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی جهت رشد فکری- روحی و اجتماعی فرد خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این نوع خدمت، شرایطی به وجود می‌آید تا خدمت دهنده لذت معنوی برای او به وجود آید، گفت: هم‌چنان که در دهه آخر صفر مجاوران از فضای ایجاد شده در جهت افزایش روحیه جهادی بهره جستند، در این طرح شهروندان علاقمند به ارائه خدمات افتخاری اعلام آمادگی نموده و نیز شهرداری می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌ها زمینه فعالیت داوطلبانه را فرآهم آورد.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد افزود: طرح جهاد خدمت در ایستگاه‌های استقبال زائر در مبادی ورودی و مکان‌های حضور زائران اجرا می‌شود.

قناویزچی تاکید کرد: گستردگی خدمت به زائران در مشهد و لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود با توجه به حجم زائر و بهره‌گیری از فضای تبادل فرهنگی و مذهبی میان زائران و مجاوران و بهره‌مندی از فضای معنوی و خدمتی در شهر مشهد به منظور ارتقاء سطح روحیه خدمت رسانی در بین مردم شهر ایجاب می‌کند که با هدف ادای دین همسایگی و هم جواری با مضجع شریف حضرت رضا (ع) خدمت‌رسانی شایسته به زائران بارگاه منور رضوی را داشته باشیم.

طرح جهاد خدمت از ۲۸ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده در ساعات پیک زائر اجرا می‌شود.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.