واکنش دیپلمات‌های سوئدی به اظهارات عجیب ترامپ درباره این کشور

دیپلمات‌های سوئدی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را درباره کشورشان موضوعی جدی می‌دانند.

واکنش دیپلمات‌های سوئدی به اظهارات عجیب ترامپ درباره این کشور
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه خبری یورونیوز، برای دیپلمات های سوئدی ارائه تصویر بدی از این کشور از جانب رئیس جمهور آمریکا موضوعی جدی است.

شبکه خبری یورونیوز با اعلام این خبر گزارش داد: سوئد با تمسخر و خشم به حمله ای واکنش نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصور کرده بود در این کشور منطقه اسکاندیناوی روی داده است اما روی نداده بود. رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است این صرفا یک سوء تفاهم بود. سوء تفاهمی که استکهلم را به درخواست از واشنگتن برای ادای توضیحات واداشت.

دونالد ترامپ در صفحه توییتر خود  گفته است  گزارشی از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز را  درباره مهاجرت در سوئد دیده بود.

کارل بیلت، نخست وزیر سابق سوئد در واکنشی فوری در توییتر خود (به تمسخر) از ترامپ درباره ماده مخدری که مصرف کرده پرسید.

این مسئله شاید در ظاهر خنده دار باشد اما دیپلمات‌های سوئدی لزوما موضوع خنده داری در آن نمی بینند.  

آلو واستبرگ Olle Wastberg، کنسول سوئد در نیویورک می گوید: «این مسئله برایم تعجب آور نبود، دونالد ترامپ هر حرفی را که به فکرش می آید به زبان هم می آورد چه واقعیت داشته باشد چه نداشته باشد.  این مسئله جدی است  چرا که قدرتمندترین مرد جهان تصویر بدی از سوئد ارائه می دهد.» وی افزود:« کسانی که هم عقیده ترامپ هستند و می خواهند مرزها را ببندند، با رفتار او  تشویق می شوند.»

 روز گذشته در نیویورک تظاهرات دیگری در حمایت از مسلمانان آمریکا  برگزار شد و بیش از یک هزار نفر بار دیگر به سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعتراض کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار