گزارش؛

پویش های مردمی مرهمی بر داغ 60 ساله فلسطین

دفاع از مظلوم و مقابله ظالم با پشتوانه دینی موجب شده تا فلسطین مساله اصلی جهان اسلام باشد و پویش های مردمی در شبکه های اجتماعی حاکی از حمایت همه جانبه مردم از این مظلومان است.

چرا فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار  اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛"از ۶۰ سال پیش تاکنون داغى‌‌بزرگتر از غصب کشور فلسطین بر دل امت اسلامى نهاده نشده است. فاجعه‌‌ى فلسطین از روز اوّل تاکنون، ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده است. وجوب ایستادگى و مبارزه در برابر این دشمن حربى و غاصب، مورد اتفاق همه‌‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌‌ى جریانات صادق و سالمِ ملّى بوده است. هر جریانى در کشورهاى اسلامى که این وظیفه‌‌ى دینى و ملى را به ملاحظه‌‌ى خواست تحکّم‌‌آمیز آمریکا یا به بهانه‌‌ى توجیه‌‌هاى غیرمنطقى، به دست فراموشى بسپارد، نباید انتظار داشته باشد که به چشم وفادارى به اسلام یا صداقت در ادعاى میهن‌‌دوستى به او نگریسته شود. این یک محک است. هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند، متهم است. امت اسلامى باید در همه جا و همه وقت، این معیار و شاخصِ نمایان و اساسى را در مدنظر داشته باشد".

پاراگراف بالا بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی است که در اردیبهشت ماه سال 92 مطرح و توجه همگان را بار دیگر به مساله اصلی جهان اسلام؛فلسطین معطوف کرد.
 
از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون چه در زمان حیات امام راحل و هم اکنون در زمان رهبری معظم انقلاب همواره فلسطین و شرایط ظالمانه حاکم بر آن از دغدغه های اصلی ایران اسلامی و همچنین جهان اسلام بوده است، این مساله به اندازه ای مهم شمرده شده که امام خمینی (ره) سنگ بنای حضور مردم را برای حمایت از مظلومان فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنا نهاد، این قرار که دیگر در بین مردم مسلمان جهان جاودانه شده است هر ساله با اشتیاق بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار می شود.

حضور مردم نشان از مظلومیت فلسطینینان، همبستگی مسلمانان در جهان اسلام، افزون شدن حس تنفر نسبت به کودک کشی رژیم غاصب اسرائیل و سیاست های کثیف و خصمانه علیه مردم بی دفاع و البته مقاوم فلسطین است.

هم سو با حرکت های مردمی به بهانه های مختلف برای اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی، رهبران کشورهای اسلامی نیز اظهار نظرات مختلفی را نسبت به آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است، نشان می دهند، مهمترین و شاخص ترین این سخنان از سوی رهبر معظم انقلاب بیان می شود و این سخنان مردم ایران و جهان را به راه اندازی پویش های متنوع برای حمایت از بی دفاعان فلسطین وادار می کند.
 
در قرار ماندگار چه می گذرد

یکی از سخنان مهم رهبری معظم در خصوص جعلی بودن رژیم صهیونیستی در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در سال 94 بیان شد، ایشان در این دیدار با اشاره به جعلی بودن دولت صهیونیستی فرمودند: برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

این جمله که "رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید" به عنوان مهمترین و به یادماندنی ترین جمله ایشان در سال 94 از نگاه مردم انتخاب شد و کاربران شبکه های هم به دنبال بیانات رهبر انقلاب، در شبکه های اجتماعی پویش های مردمی به راه انداخته و هشتگ های متنوعی را در انتهای پست های خود به نمایش می گذارند.
 
چرا فلسطین مساله اصلی جهان اسلام است 
 منبع:khamenei.ir
 



این هشتگ ها که معمولا در آستانه روزجهانی قدس و پس از سخنان معظم له در خصوص اسرائیل و مظلومیت فلسطین در شبکه های اجتماعی مختلف به ثبت می رسد حاکی از دغدغه مندی مردم برای فلسطین و آزادی قدس که به گفته امام راحل از مسائل اصلی اسلامی است، خواهد بود.

شعارهای تازه و خلاقانه، هشتگ های جدید، جملات ماندگار، شعرهایی نو، عکس نوشته های جذاب و از همه مهمتر حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس که نمادی از قراری ماندگار برای همراهی و همگامی با مردمان فلسطین است همگی نشان از اهمیت این موضوع برای ایران به عنوان ام القراء جهان اسلام و دیگر کشورهای اسلامی دارد.

هشتگ ها چه می گویند

همانطور که گفته شده در دنیای واقعی و مجازی مردم و کاربران واکنش های متفاوتی به وقایع فلسطین نشان می دهند، انتشار هشتگ های، "من عاشق مبارزه با صهیونیست هستم"، "اسرائیل باید از بین برود"، "اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید"، "فلسطین"، " قدس"، "اسرائیل را بر می چینیم"، "25 سال تا نابودی"، " اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود"، " فلسطین مساله اصلی جهان اسلام"  و .... حاکی از این موضوع است.

همه این هشتگ ها هزاران هزار بار در شبکه های اجتماعی منتشر شده و پویش های میلیونی به راه انداخته است.

سوم و چهارم اسفند ماه جاری تهران با حضور 700 میهمان خارجی از 80 کشور مختلف میزبان ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در سالن اجلاس سران خواهد بود تا بار دیگر اتحاد کشورهای جهان اسلام برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برای جهانیان به نمایش گذاشته شود.

با توجه به اینکه چندی پیش ترامپ رئیس جمهور پرحاشیه امریکا ادعای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف را داشته است این اجلاس با رویکردی خاص به این مساله ورود خواهد کرد زیرا علاوه بر مردم، مسئولان نیز خواستار ورود نهادهای بین المللی و کشورهای اسلامی برای ممانعت از این امر هستند.



گزارش از عاطفه بیات
یازهرا(س)
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار