کوشک نورآباد ایذه در معرض نابودی

فرماندار ایذه از فروریختن قسمتی از کوشک نورآباد ،عمارت دوره قاجار در این شهرستان به دلیل بارش های چند روز گذشته و‌ نفوذ آب در لایه های آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محسن بیرانوند، فرماندار ایذه اظهار‌کرد: نفوذ آب‌ در بین لایه های عمارت‌ کوشک ‌نورآباد و عدم نگهداری این بنای تاریخی‌توسط اداره میراث فرهنگی به دلیل اختلاف مالکیت با شبکه بهداشت درمان قسمتی از این بنا تخریب شد.

وی با ابراز نگرانی از این اتفاق بیان داشت: در سال1387 این‌بنا توسط پایگاه پژوهشی آیاپیر بصورت صد در صد مرمت شد، اما چون مالکیت این عمارت در‌اختیار شبکه بهداشت و ‌درمان‌بوده حفاظت از آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام نشده است نشده است.

بیرانوند با اشاره به جلسه مشترکی که اخیرا با حضور مسئولان شبکه بهداشت و‌ در‌مان و‌ میراث فرهنگی در‌محل فرمانداری برگزار شد خاطرنشان کرد: قرار شد شرایط واگذاری این عمارت به میراث فرهنگی فراهم شود‌ و ‌بهداشت درمان اقدامات لازم ‌را در این باره انجام‌دهد که‌متاسفانه‌کم‌کاری ها موجب صدمه بر‌پیکره این بنا شده است.

فرماندار ایذه اذعان داشت: این موضوع را به صورت جدی هم از شبکه بهداشت و ‌هم اداره‌ میراث فرهنگی تا به نتیجه رسیدن آن پیگری خواهم نمود و ‌با عاملین آن برخورد خواهد شد.

کوشک نورآباد مربوط به دوره قاجار است و در روستای نورآباد شهرستان ایذه واقع شده و این اثر در تاریخ 11 بهمن 1378 با شماره 2570 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار