کشف روشی سریع برای تشخیص ویروس بیماری ایدز از سوی دانشمندان برزیلی

دانشمندان برزیلی روشی سریع برای تشخیص ویروس اچ آی وی در افراد کشف کردند.

کشف روشی سریع برای تشخیص ویروس بیماری ایدز از سوی دانشمندان برزیلیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دانشمندان برزیلی که در موسسه میکروالکترونیک مادرید کار می‌کنند از کشف روشی تازه برای تشخیص سریع ویروس اچ آی وی (بیماری ایدز) در افراد خبر دادند که می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد. 

پریسلا کوزاکا، یکی از این دانشمندان در این باره گفت: در روشی که ما برای تشخیص بیماری ایدز به آن دست یافته‌ایم، می‌توان در یک هفته ویروس اچ آی وی را کشف کرد. این روش بسیار سریع‌تر از روش‌های مرسوم برای کشف این ویروس است. 

وی افزود: این روش با توسعه حسگرهای کشف سرطان آغاز شد. این حسگرها سالهاست برای کشف سرطان به کار گرفته می‌شوند. استفاده از این حسگرها به ما اجازه داد بیماری ایدز را سریعتر تشخیص دهیم. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای تشخیص ویروس اچ آی وی در افراد وجود دارد. متداول‌ترین روش "آزمایش غربالگری آنتی بادی" است که از خون یا مایعات دهان در آن استفاده می‌شود. به طور معمول سه تا 12 هفته طول می‌کشد که آنتی بادی لازم برای تشخیص ویروس اچ آی وی در این روش تولید شود. 

روش تشخیص سریع ویروس اچ آی وی از سوی دانشمندان برزیلی می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد. 

براساس گزارش سازمان ملل، در سال 2015 بیش از 36 میلیون و 700 هزار نفر در سرتاسر جهان به ویروس اچ آی وی مبتلا بوده‌اند. در یک دهه گذشته میزان مرگ و میر به دلیل بیماری ایدز 45 درصد کاهش داشته است. در سال 2005، دو میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری ایدز جان سپردند. این رقم در سال 2015 با کاهش چشمگیر به یک میلیون و یکصدهزار نفر رسید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار