روسیه ممنوعیت واردات محصولات غذایی ترکیه‌ای را لغو نمی‌کند

رئیس یک مؤسسه کشاورزی در روسیه اعلام کرد مسکو در آینده نزدیک هم اجازه ورود محصولات ترکیه ای را به بازار روسیه نمی دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "سرگئی دانکورت"، رئیس یک مؤسسه کشاورزی در روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: مسکو قصد ندارد در آینده ای نزدیک اجازه واردات محصولات ترکیه ای را به روسیه صادر کند.

وی در مصاحبه با یک روزنامه روسی گفت: "واردات بخشی از این محصولات به روسیه پیشتر انجام می شد. اما بخش دیگری از این واردات بوسیله ما و بوسیله دولت روسیه ممنوع است. هیچ راهی برای ورود شرکت های ترکیه ای به بازار روسیه وجود ندارد."

او خاطرنشان کرد: "اما همچنان برخی از محصولات ممنوعه از طریق کشورهای ثالث از جمله مالی و اوگاندا وارد بازار روسیه می شود."

اوایل سال 2016 میلادی، روسیه محدودیت هایی را درمورد واردات برخی محصولات غذایی و گل و گیاه از ترکیه اعمال کرد. این اقدام به دنبال ساقط شدن یک جنگنده سوخوی روسیه در 24 نوامبر سال 2015 (3 آذر 94) بوسیله جنگنده نیروی هوایی ترکیه انجام شد. در ژوئن سال 2016 (خرداد 95) پس از عذرخواهی ترکیه بخاطر این اتفاق، روسیه به تدریخ برخی از تحریم های اقتصادی علیه این کشور را لغو کرد.

10 اکتبر سال 2016 میلادی (19 مهر 95)، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه از لغو تحریم های این کشور علیه واردات محصولات تازه و خشک ترکیه از جمله پرتقال، نارنگی، هلو، شلیل، آلو و آلوچه خبر داد. با این حال، واردات گوجه فرنگی، سیب، توت فرنگی، کدو، کدو تنبل و فراورده‌های گوشتی از ترکیه همچنان ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
اشکال نداره
همه محصولات کشاورزیشونو صادر کنند به ایران
آخرین اخبار