همدان؛

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در ۸ بقاع متبرکه شهرستان ملایر برگزار می شود.

سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام حسین قبادی گفت: در راستای تحقق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی سوگواره یاس نبوی در 8 بقاع متبرکه شهرستان ملایر در ایام فاطمیه برگزار می شود.

وی، هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در سطح جامعه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده عبدالله ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل، مقبره سیف‌الدوله، امامزاده ابراهیم طجر سامن، امامزاده عبدالله مهرآباد، امامزاده سیدعلی حسین داویجان و امامزاده روستای علی‌آباد دمق برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: علاوه بر برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه در شب شهادت بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) این مراسم معنوی در مسجد جامع ملایر هم برپا می شود.

حجت‌الاسلام قبادی بیان کرد: در قالب سوگواره یاس نبوی 16 مبلّغ بومی و اعزامی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به فعالیت تبلیغی مشغول هستند که سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت فاطمه زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی را برعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری در مقبره سیف‌الدوله همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود که در این مراسم تعداد یک‌هزار نفر از نیازمندان شهرستان نیز در راستای نیت واقف اطعام‌دهی خواهند شد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار