تبریز؛

برگزاری جشن نیکوکاری در آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: امسال پایگاه های مدارس در 18 اسفند، پایگاه های کمیته امداد در 19 اسفند و پایگاه های مستقر در نماز جمعه 20 اسفند کمک های مردم را جمع اوری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری هر ساله در آستانه سال نو با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای نیازمندان و مددجویان برگزار می شودگفت:امسال جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی برگزار می شود.
 وی افزود:وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی، سازمان بسیج مستضعفین و مراکز نیکوکاری محله در برگزاری هر چه باشکوه تر جشن نیکوکاری مشارکت می کنند.  
وی گفت: برای برگزاری جشن نیکوکاری 370 هزار پاکت دانش آموزی و 150 هزار قلک پلاستیکی در مدارس استان توزیع شده است.
وی اعلام کرد: مردم و خیران استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 42 میلیارد ریال به نیازمندان استان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
کلامی گفت: 17 هزار خانوار استان نیازمند پوشاک، 866 خانوار نیازمند مسکن، 994 نفر نیازمند درمان و 629 نوعروس نیازمند جهیزیه هستند.
وی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و تلاش در کاهش آلام و مشکلات نیازمندان برگزار می شود، تاکید کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده در جشن نیکوکاری قبل از آغاز سال نو بین نیازمندان توزیع خواهد شد. مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه مردم نیکوکار استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#041*1*8877* از طریق تلفن همراه خود با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن نیکوکاری مشارکت کنند، افزود: شماره حساب 0105583132001 نزد بانک ملی شعبه تبریز قابل واریز در تمامی شعب استان جهت دریافت کمک های مردمی و نیز سامانه پیام کوتاه 30001274 برای پاسخگوئی به سوالات و دریافت نظرات مردم اختصاص یافته است.
تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان شرقی70 هزار خانوار است و از این تعداد 37 هزار خانوار به علت فوت سرپرست و 25 هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست تحت پوشش هستند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار