فیفا مانع برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با برگزاری انتخابات برای معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان مخالفت کرد.

فیفا مانع برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با برگزاری انتخابات برای معرفی رئیس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان مخالفت کرده است.

سید علی‌رضا آقازاده، دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان در نشست خبری در کابل گفت دخالت‌های چند وقت اخیر برخی از نمایندگان مجلس در روند برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، پای فیفا را به این داستان باز کرده است.

چندی پیش فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرد که در تاریخ ۱۶ حمل/فروردین انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. دبیرکل فدراسیون فوتبال که مسئول اجرایی این انتخابات طبق قوانین است، اعلام کرد نامزدان این پست می‌توانند تا تاریخ ۲۵ فوریه برای دریافت فورم ثبت نام در انتخابات به فدراسیون فوتبال مراجعه کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است: "یکی از نامزدان مقام ریاست فدراسیون با جمعی از وکیلان پارلمان در فدراسیون فوتبال افغانستان حضور یافتند و اوراق انتخاباتی فدراسیون فوتبال را نشانی کردند که بدون شک این مخالف اساسنامه فدراسیون فوتبال افغانستان است و مخالف ماده هفتم قانون اساسی است که براساس آن افغانستان تعاملات بین‌المللی خود را رعایت می‌کند و اکنون که این اتفاق صورت گرفته، بدون شک از طرف فدراسیون فوتبال جهانی این مداخله پنداشته می‌شود."

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال افغانستان دخالت این نمایندگان مجلس در روند انتخابات فدراسیون نوعی دخالت سیاسی در امورات فدراسیون فوتبال افغانستان عنوان شده و این عمل مغایر با قوانین جهانی فیفا است. طبق قوانین جهانی فیفا، دخالت سیاسی در امور فوتبال این اجازه را به این سازمان می‌دهد که فعالیت فدراسیون کشور مربوطه را به حالت تعلیق ببرد.

در طی دو روز اخیر خبر احتمال به تعلیق رفتن فدراسیون فوتبال افغانستان از سوی فیفا که می‌تواند باعث محرومیت تیم ملی فوتبال افغانستان از حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا نیز شود، واکنش‌های فراوانی در صفحات اجتماعی و رسانه‌ها به وجود آورده است.

در نامه فیفا به فدراسیون فوتبال افغانستان آمده است که به دلیل شرایط نامساعد و عدم برگزاری انتخابات شفاف و صلح آمیز و برای جلوگیری از تشدید وضعیت جاری، بهتر است انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار نشود.

فیفا همچنین اعلام کرده است که در ماه آپریل/آوریل و در جلسه بعدی این نهاد در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار