ابزار هنر در جامعه تاثیرگذارتر است/ برگزاری هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های کشور

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از جزئیات برگزاری هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های کل کشور خبر داد.

ابزار هنر در جامعه تاثیرگذارتر است/ برگزاری هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید شالچی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری که به منظور هفته فیلم مستند اجتماعی در دانشگاه‌ها در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شیوع ۵ آسیب اجتماعی شناخته‌شده در جامعه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی در حوزه دستگاه‌های مختلف و از جمله وزارت علوم انجام شد تا بتوانند این آسیب‌ها را در جامعه کاهش دهند که البته این اقدامات و فعالیت‌ها عادی بود که وزارت علوم سعی کرد در حوزه دانشگاه‌های مربوط به خود اقدامات ویژه‌تری انجام دهد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: از بین پنج آسیب شناسایی شده در جامعه وزارت علوم یعنی سه حوزه  طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی بیشترین درگیری وجود دارد، به همین جهت برای کاهش و کنترل روند این سه معضل برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.
 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده از ظرفیت هنر در دانشگاه‌ها می‌باشد، چرا که هنر در بین دانشجویان از حساسیت بیشتری برخوردار است و با توجه به اینکه طیف مخاطبان ما در دانشگاه‌ها جوانان هستند بنابراین ابزار هنر تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، ضمن اینکه ظرفیت فوق‌العاده‌ای نیز در آن وجود دارد.
 
شالچی ادامه داد: هفته فیلم مستند در دانشگاه‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی شده و شورایی نیز برای گزینش آثار آن انتخاب شد، در واقع مجموعه‌ای از آثار در این هفته برگزیده شد و قرار است دهم تا هجدهم اسفند نمایش‌های مختلف فیلم مستند اجتماعی همراه با جلسه نقد و بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در این جشنواره فقط آثار حرفه‌ای و برتر کشور به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از نمایش فیلم امکان بحث و بررسی مسائل به وجود می‌آید.
 
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: محل نمایش فیلم‌های مستند، فضاهای دانشگاهی یا خوابگاهی هستند و این فیلم‌ها پیرامون همان سه آسیب اجتماعی یعنی طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی نمایش داده می‌شود.
 
 شالچی یادآورشد: در هفته فیلم مستند در ۹۵ دانشگاه فیلم مستند اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود در واقع در هر هفته چهار فیلم و صد‌ها نقد برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار