مشهد؛

خسارت ۸۰ میلیارد ریالی سیلاب‌های اخیر به راه‌های خراسان رضوی

سیلاب‌های اخیر بیش از ۸۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی خراسان رضوی وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به آبگرفتگی مرز دوغارون، افزود: خسارات وارده بر تاسیسات زیر بنائی پایانه مرزی دوغارون نیز ۲۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به بارش کم سابقه برف اخیر در استان افزود: در پی بارش کم سابقه برف در خراسان رضوی، طی چند روز عملیات برفروبی بیش از ۴۵ میلیون مترمکعب در بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از راههای استان توسط ۱۰۴ اکیپ راهداری زمستانی مستقر در ۷۶ نقطه استان بوسیه ۵۴۳ دستگاه ماشین آلات توسط ۹۵۷ نفر پرسنل راهداری انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین بیش از ۱۵ هزار تن شن ونمک پاشی در طول راه‌های خراسان رضوی انجام شد.
نصری با اشاره امدادرسانی به ۵۶۹ دستگاه خودرو در بارش‌های اخیر افزود:نیروهای خدوم راهداری استان در این مدت ۱۳۹ مسافر در راه مانده را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند و به ۵۶۹ دستگاه خودرو نیز امداد رسانی کرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در پی آبشستگی دستک پل وتخریب حفاظ پل کیلومتر ۱۰ تایباد-خواف و آبشستگی و تخریب جاده به طول ۵۰ متر که موجب مسدود شدن جاده شده بود، مرمت موقتی و بازگشائی اولیه محور انجام شد.
نصری بازگشایی باند دوم محور تایباد-دوغارون که براثر سیل مسدود شده، بازگشایی اولیه محور‌های روستایی جنوب استان که بر اثر سیلاب آسیب دیده اند و نیز اقدامات لازم برای بازگشایی محور‌های روستایی مسدود شده شهرستان تایباد را از جمله مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی طی این مدت برشمرد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.