استان اصفهان نخستین تولید کننده ماهیان زینتی

امسال در استان اصفهان نخستین تولید کننده ماهیان زینتی کشور ،60 میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان امروز گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج درصد بیشتر از پارسال ماهی زینتی تولید شده است.

محمدرضا عباسی شهرستانهای کاشان ، نجف آباد و اصفهان را عمده پرورش دهندگان ماهیان زینتی این استان دانست و افزود: 700 بهره بردار در زمینه ی تولید صد گونه ماهی زینتی تخم گذار و زنده زا در استان اصفهان فعالیت می کنند و در این زمینه دو هزار نفر مشغول به کار هستند.

وی افزود: گوپی،مولی ، پلاتی، بارب، تترا انواع سیچ لاید و گلد فیش از جمله ماهیان زنده زا و تخم گذاری هستندکه در واحدهای تولیدی پرورش داده می شوند.

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان و روند رو به رشد تولید ماهیان گرم‌آبی و سردآبی گفت: استان اصفهان با دارا بودن بیش دو هزار و 500 استخـــر ذخیره، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه آبزی‌پروری داراست.

محمدرضا عباسی بابیان اینکه استان اصفهان حدود 40 درصد از ماهیان زینتی کشور را تامین می کند افزود: این گونه آبزی به کشورهای خلیج فارس و استانهای کشور ارسال می شود.

پارسال 57 میلیون قطعه ماهیان زینتی دراستان اصفهان تولید شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.