اصفهان؛

تولید ۵۷ میلیون قطعه ماهی زینتی در اصفهان

اصفهان با تولید سالانه ۵۷ میلیون قطعه ماهی زینتی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا عباسی مدیر امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از 120گونه ماهی زینتی تولید می‌شود، افزود: انواع ماهیان زینتی در 13 شهرستان استان تولید می‌شود که کاشان رکورددار تولید بیشترین ماهی قرمز و گلدفیش است .

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه اصفهان قطب تولید ماهیان زینتی در کشور است، تصریح کرد: ماهیان زینتی فقط ماهی قرمز نیست و در حال حاضر تنوع ماهیان زینتی در استان بسیار زیاد است و شرایط نگهداری آن نیز نسبت به نگهداری سایر حیوانات خانگی آسان‌تر است‌؛ در حال حاضر امکانات نگهداری از آن در دسترس همگان قرار دارد.

عباسی در مورد نگهداری از ماهیان قرمز خاطرنشان کرد: این ماهی‌ها می‌توانند در دمای تا 4 درجه سانتی‌گراد و گرمای کمی بیش از 30 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند و تکثیر و پرورش آن‌ها ساده است و اگر شرایط نگهداری این ماهی تأمین شود، عمری به مدت 20 سال را داشته باشد.

وی اظهار داشت: در زمان خرید ماهی باید توجه به سطح پوست و فلس‌های آن داشته باشیم که زخمی یا کنده شدن فلس را نداشته باشد، شعاع باله‌ها به‌طور کامل باز باشند و افتادگی و سائیدگی نداشته و تحرک آن طبیعی و حالت سکون در کف یا سطح مخزن نداشته باشد.

مدیر امور آبزیان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: استفاده از آب کلر‌دار بسیار خطرناک است، فرورفتگی شکم و کم‌تحرکی نشانه تغذیه نامناسب آن است و درزمانی که ماهی در سطح آب شنا می‌کند و حباب در سطح آب ایجاد می‌کند، باید سریع نسبت به تعویض آن اقدام شود.

وی گفت: تولید ماهیان زینتی هزینه زیادی در بر ندارد و می‌تواند اشتغال خوبی را به وجود آورد و با توجه به ظرفیت‌های موجود سبب ایجاد درآمدزایی در استان شود .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار