انتقاد آنکارا از وین ؛ اتریش: از اردوغان استقبال نمی‌کنیم

آنکارا به دلیل اظهارات وزیر خارجه اتریش درباره استقبال نشدن از رییس جمهور ترکیه، از این کشور انتقاد کرد.

انتقاد آنکارا از وین ؛ اتریش: از اردوغان استقبال نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نومان کورتولموش -- معاون نخست وزیر ترکیه -- امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری از کشور اتریش به دلیل اظهارات سباستین کورس، وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر استقبال نشدن از حضور رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در میان ترک‌های ساکن اتریش انتقاد کرد. اردوغان قرار است در میان شهروندان ترکیه‌ای ساکن اتریش درباره همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور تبلیغات کند. کورتولموش تاکید کرد: همه پرسی قانون اساسی ترکیه به اتریش ارتباطی ندارد. 

تنش میان آنکارا و وین زمانی بالا گرفت که وزیر خارجه اتریش اوایل صبح امروز گفت: حضور اردوغان در کارزار انتخاباتی (تجمع تبلیغاتی) در میان ترک‌های مقیم اتریش مورد استقبال وین نیست.

وی تاکید کرد: اردوغان مانند سایر سیاستمداران ارشد جهانی می‌تواند به اروپا و وین سفر کند و دیدارهای دوجانبه داشته باشد. با این وجود، ما از کسی که کارزار انتخاباتی ترکیه (همه پرسی قانون اساسی این کشور) و شرایط دو قطبی را به اتریش بیاورد، استقبال نمی‌کنیم.

اتریش میزبان جمعیت قابل توجهی از شهروندان ترکیه‌ای است. اردوغان در گذشته در میان ترک‌هایی که در اروپا زندگی می‌کنند، کارزار انتخاباتی به راه انداخته بود. شهروندان ترکیه روز 16 آوریل (27 فروردین) در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور شرکت می‌کنند که بر طبق آن قدرت‌های اجرایی اردوغان به عنوان رییس جمهور افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار