شان اسپايسر: بدهی آمريکا از کنترل خارج شده است

سخنگوی کاخ سفید گفت: هر کودکی که در آمریکا متولد می شود میراث دار 60 هزار دلار بدهی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شان اسپایسر گفت: رئیس جمهور با انجمن فرمانداران دیدار داشت. چهل و نه فرماندار از ایالت ها و مناطق، اعضای مشترک کابینه و کارکنان کاخ سفید برای گفتگو درباره بازسازی کشور و اقتصاد نشست داشتند.
 
رئیس جمهور در این نشست درباره بودجه پیشنهادی خود صحبت کرد. بودجه پیشنهادی رئیس جمهور نخست برای ایمنی آمریکا است. معنای آن سرمایه گذاری در بخش امنیت فیزیکی و مالی است.
 
ما ارتش را بازسازی خواهیم کرد و بودجه دفاعی از جمله تامین مالی کهنه سربازان و مرزها را افزایش و در کنار آن به همان اندازه بودجه برنامه های غیردفاعی را کاهش خواهیم داد. سخنگوی کاخ سفید گفت: صرفه جویی در بودجه ما از محل کاهش بودجه برنامه های منسوخ شده و تجملی خواهد بود.
 
کاهش بودجه حساس و معقول اما سخت است. ما از آنجا که بدهی کشور ما از کنترل خارج شده است باید در روش هزینه دلارهای مالیات دهندگان توجه داشته باشیم. خانواده ها در سراسر کشور مجبور شدند انتخاب های سختی داشته باشند زیرا دولت فدرال مدتها است که از پول آنها برای آنچه که شایسته آن بودند،هزینه نکرد.
 
بدهی ملی در دولت قبلی به حالت انفجاری و از ده تریلیون و ششصد میلیارد دلار در ژانویه 2009 به نود تریلیون و نهصد میلیارد دلار در روز قبل از تحلیف رئیس جمهور ترامپ رسید. هر کودکی که امسال در آمریکا متولد می شود میراث دار به طور متوسط شصت هزار دلار بدهی است و این خیلی زیاد است.
 
بودجه ما موجب بازگرداندن احترام به مالیات دهندگان خواهد بود و ما همه برنامه های لازم را برای حفظ امنیت و رونق کشور تامین مالی خواهیم کرد. سخنگوی کاخ سفید گفت:این دیدار (رئیس جمهور) با فرمانداران ادامه تعامل و گفتگوها بین فرمانداران و دولت بود. رئیس جمهور و بانوی اول به فرمانداران در کاخ سفید خوشامد گفتند و رئیس جمهور دیروز با چندین فرماندار نشست بسیار سازنده داشت.
 
این دولت افتخار می کند با فرمانداران برای بازسازی زیرساخت های کشور ، اصلاح سیستم بهداشت و بازگرداندن آمریکایی ها به سر کار همکاری می کند. وی افزود: رئیس جمهور آخر این هفته نشستی با برخی از شرکت های پیشرو در بخش سلامت و بیمه خواهد داشت.
 
جالب است دیروز نانسی پلوسی رهبر اقلیت در ای بی سی از موفقیت های اوباما کر گفت. وی گفت که اوباما کر سه هدف داشت. هدف نخست کاهش هزینه ، هدف دیگر افزایش منافع و سوم بهبود و افزایش دسترسی بود. درباره کاهش هزینه ها باید بگویم طرح اوباما کر موجب افزایش دو برابر میانگین حق بیمه شد.
 
درباره افزایش منافع باید بگویم واقعیت این است این قانون جدید منجر به لغو گسترده پوشش بیمه شد. درباره افزایش دسترسی نیز باید بگویم حق انتخاب بیمه کاهش یافت. هفتاد درصد آمریکایی ها فقط یک گزینه برای بیمه در اختیار داشتند.
 
وی افزود: طرح رئیس جمهور موجب افزایش نو آوری ، مدرنیزه شدن سیستم بهداشت، فراهم کردن سریع بهبود اوضاع و اطمینان از دسترسی به مراقبت با کیفیت و ارزان خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار