شاهجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

استفاده از دانشجویان فعال مددجو برای تدریس در اردوگاه‌ها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: به منظور تدریس و مربی‌گری در اردوگاه‌های این نهاد از دانشجویان فعال تحت حمایت استفاده می‌شود.

استفاده از دانشجویان فعال مددجو برای تدریس در اردوگاه‌هامحمدرضا شاهجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: تعداد دانشجویان تحت پوشش این نهاد ۳ هزار و ۶۸۷ تن است که بیش از ۲ هزار و ۲۲۹ تن دختر و مابقی پسر هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار تن از این دانشجویان بومی استان و مابقی غیربومی هستند، ادامه داد: تعداد یک هزار و ۳۶۳ تن در دانشگاه‌های آزاد، حدود هزار تن در دانشگاه های روزانه، ۴۸۱ تن در دانشگاه‌های پیام نور و همچنین ۵۴۸ تن در دانشگاه‌های علمی کاربردی و غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

شاهجانی با اشاره بر اینکه کمیته امداد پیش از ورود دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، آنان را برای ورود به رشته های دارای بازار کار تشویق و راهنمایی می کند، تصریح کرد: ۷۹۶ دانشجو در مقطع کاردانی، یک هزار و ۹۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۷۹۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۱۲ دانشجو در مقطع دکتری و و مابقی در حوزه های علمیه تحصیل می‌کنند. 

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اعلام اینکه ارایه خدمات به دانشجویان نخبه دو برابر سایر دانشجویان است، تصریح کرد: در جهت استفاده از تخصص دانشجویان تحت حمایت، تقویت اعتماد به نفس و روحیه همکاری در میان مددجویان کمیته امداد از دانشجویان فعال تحت پوشش برای تدریس و مربی گری در اردوگاه ها و کانون های تربیتی و همچنین انجام امور آموزشی در این نهاد استفاده می شود.

وی میزان پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی و سراسری را حداقل ۲ و حداکثر ۱۱ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود یک میلیارد ریال برای شهریه و هزینه تحصیلی دانشجویان مددجوی این نهاد پرداخت شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار