کرمان؛

کاروانسرای کبوترخان بنای تاریخی از صفویه

کاروانسرای کبوترخان واقع در جاده کرمان - رفسنجان بنایی ماندگار از دوره صفویه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان روحی معاون میراث فرهنگی ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اعلام اینکه کاروانسرای کبوتر خان در کیلومتر 35 جاده اصلی رفسنجان کرمان در روستای کبوترخان واقع شده است گفت:در کتاب کاروانسراها ایران از آن بعنوان کاروانسرای صفویه یاد شده است.

وی افزود: این بنا کاملا از آجر با نقش های زیبا و برجسته ای ساخته شده است.

روحی با اشاره به اینکه باستانی پاریزی در مورد این کاروانسرا در کتاب خود نوشته شاه عباس با همراهان خود با شتاب از رفسنجان و بیاض و انار گذشته بود و در محلی که قنات خرابه بود به استراحت در سایه اسب پرداخت یادآورشد: دراین وقت گنجعلیخان و همراهان سر رسیدند و از شاه جهت پذیرایی دعوت به عمل آوردند.

وی خاطرنشان کرد:اما شاه نپذیرفت و به والی کرمان گفت اگر می خواهی رضایت شاه را بدست آوری پول میهمانی را خرج آبادانی این راه کن وکاروانسرا ساز که مسافرین مجبور نباشند در سایه اسب خود استراحت نمایند.

معاون میراث فرهنگی ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان افزود:گنجعلیخان چندین کاروانسرای معروف به شاه عباسی در مسیر یزد به کرمان ساخت که کاروانسرا ی کبوترخان از آن جمله می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار