در سه سال اخیر؛

استخدام 2500 معلول در دستگاه های دولتی

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از استخدام دو هزار و 500 معلول در دستگاه های اجرایی کشور از طریق آزمون های استخدامی و براساس قانون جذب 3 درصد معلولان در سه سال اخیر خبر داد.

استخدام 2500 معلول در دستگاه های دولتی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهناز کاشی روز سه شنبه با بیان اینکه مفاد 127 و 42 قانون مدیریت خدمات کشوری در تضاد با قانون جامع حمایت از معلولان است و بر این اساس بسیاری از دستگاه های اجرایی به قانون جامع حمایت از معلولان و جذب 3 درصد توجه نمی کنند، افزود: با وجود اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری قانون های قبل از خود را منسوخ کرده ولی سازمان برنامه و بودجه برای همکاری با بهزیستی افراد معلولی را که در آزمونها قبول می شوند، می پذیرد.

وی گفت: در این ارتباط برای مصاحبه پزشکی و تطبیق شغل با شاغل معلول از معاونان حوزه توانبخشی استفاده می کند.

کاشی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی از نیروی کار حمایت می کند، افزود: در زمان حاضر بیش از 24 هزار نفر از معلولان و مددجویان کشور از سهم بیمه کارفرما، خویش فرما و یارانه ارتقای کارایی استفاده کرده اند و از این جمعیت به سه هزار و 250 معلول یارانه ارتقای کارایی پرداخت می شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی نیازمندی های جامعه هدف را شناسایی و اولویت بندی و در این ارتباط برنامه آموزش شغلی شامل مهارتهای زندگی، فنی و کسب و کار را تدوین کرده است.

کاشی با تاکید بر اینکه فرد معلول در جامعه رها نمی شود افزود: بعد از ارزیابی توانایی های جامعه پس از ارائه آموزش های لازم پرداخت تسهیلات به صورت خوداشتغالی و معرفی فرد به تعاونی یا کارفرما انجام می شود.

کاشی پرداخت تسهیلات به کارفرما بر اساس قوانین بودجه سالیانه با سرانه 150 میلیون ریال و از محل صندوق توسعه ملی ویژه مناطق محروم در بخش های کشاورزی، خوداشتغالی و صنعت، معدن و تجارت تا سقف 300 میلیون ریال را از جمله مشوق های لازم برای اشتغال معلولان عنوان کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بیمه ای و پرداخت یارانه ارتقای کارایی از دیگر مشوق های سازمان بهزیستی برای اشتغال مددجویان است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.