اصفهان؛

مدارس فرسوده گلپایگان 6 درصد بالاتر از میانگین استان اصفهان است

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: مدارس شهرستان گلپایگان 6 درصد بالاتر از میانگین مدارس استان دارای بافت فرسوده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین سجاد  امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال ساخت آموزش پرورش شهرستان گلپایگان اظهارداشت: 30 درصد مدارس شهرستان گلپایگان دارای بافت فرسوده هستند.

وی افزود: در سطح استان 24 درصد مدارس استان دارای بافت فرسوده هستند اما مدارس شهرستان گلپایگان 6 درصد از میانگین مدارس استان دارای بافت فرسوده است که نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در برنامه توسعه ششم 3 میلیارد دلار بودجه‌ برای نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شده است، گفت: سال آینده این بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و برای شهرستان گلپایگان به دلیل فرسودگی مدارس آن قطعأ سهم بالاتری در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان‌ داشت: احداث سالن ورزشی آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات به تعویق افتاده است که برای تکمیل به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که از سوی مجمع خیرین مدرسه ساز یکصد میلیون تومان در قالب قرض‌الحسنه‌ در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

سجاد با بیان اینکه در نصب وسایل گرمایشی مدارس گلپایگان تمام موارد ایمنی لحاظ شده است، عنوان کرد: سیاست کلان آموزش و پرورش ایمنی در مدارس که در این راستا تا پایان سال آینده تمام مدارس استان به رادیاتور مجهز می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمنی مدارس مطالبات به حق اولیای دانش‌آموزان است، اذعان داشت: تخریب مدارس فرسوده در دستور کار قرار گرفته است، در سال تحصیلی آینده اگر تعداد دانش‌آموزان از ظرفیت مدارس نوساز بیشتر باشد از این مدارس در دو نوبت صبح و عصر برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تأکید کرد: رویکرد آموزش و پرورش ایجاد فضای رفاهی برای فرهنگیان است که در این راستا  6 واحد آموزشی شهرستان که بلااستفاده بود برای اسکان فرهنگیان کشور در گلپایگان ایجاد شده است که امروز مورد بازدید قرار گرفت.

وی برگزاری جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز را موجب تشویق خیرین در کمک به نوسازی مدارس دانست و گفت: خیران همواره در ساخت مدارس نقش بسزایی داشتند و امیدواریم در ساخت مدرسه آموزش و پرورش را همکاری و مساعدت کنند.

وی با اشاره به اینکه تعیق پروژه‌های نیمه تمام مدارس سبب اتلاف سرمایه‌های ملی است، ابرازداشت: بازسازی مدارس در توان دولت نیست اما در سال‌های اخیر با نهضت مدرسه سازی اغلب مدارس استان نوسازی و مرمت شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.