گرگان؛

انهدام باند بین‌المللی قاچاق مکالمات در گلستان

با تلاش پلیس فتا گلستان، باند بین‌المللی قاچاق مکالمات تلفنی که در چند استان کشور فعالیت داشتند متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: با هماهنگی دادیار ویژه جرایم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب مرکز گلستان و حضور کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و استان، محل فعالیت سه نفر از این مجرمان که از تهران به گرگان آمده بودند، در گرگان شناسایی و متهمان نیمه شب در حال جرم دستگیر شدند.

وحید صاحبکاران افزود: نفر چهارم هم که یکی از افراد ساکن شهر گرگان بود دستگیر شده و تجهیزات مورد استفاده آنها جمع‌آوری و برای بررسی تکمیلی به پلیس فتا گلستان منتقل شد.

وی ادامه داد: در تحقیق از متهمان که هر چهار نفر مرد بودند، مشخص شد متهمان دارای تجهیزات سخت‌افزاری دیگری در یکی از شهرهای استان همجوار هستند که با دستور قضایی تیم تخصصی کارشناسان پلیس فتا گلستان برای جمع‌آوری تجهیزات به شهر مورد نظر اعزام و تجهیزات به پلیس فتا گلستان منتقل شد.


سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: برآورد اولیه خسارت به ارتباطات زیرساخت گلستان هشت میلیارد ریال است که بصورت قاچاق مکالمات بین المللی انجام شده و برآورد میزان خسارت کلی اعضای این باند در سایر استانها در حال بررسی است.

فرماندهی انتظامی گلستان حاکی از آن است که این افراد، قاچاق مکالمات تلفنی را از دیگر استان‌های کشور هم انجام می دادند و به شرکت ارتباطات زیرساخت خساراتی را وارد کرده‌اند.

این افراد که دارای مدارک تحصیلی تخصصی در زمینه کامپیوتر، ارتباطات، مخابرات و رشته‌های مشابه باعث بروز مشکلات قانونی برای برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و مخابراتی شده‌اند.

تحقیقات تکمیلی پلیس و دستگاه قضایی برای رسیدن به جزئیات دقیق‌تر این پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.