در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تیغ قاچاق گردن ازدواج را می برد/اشتغالزایی پایدار مستلزم جلوگیری از واردات غیرقانونی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت:جلوگیری از واردات غیر قانونی ،سبب رونق فعالیت واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال مولد درسطح جامعه و در نتیجه ترغیب جوانان به امر ازدواج می شود.

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه باقاچاق کالا وارز کشور درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:کاهش قاچاق در کشور وتسهیل تجارت قانونی می تواند زمینه ساز افزایش تولیدات داخلی ورونق بنگاه های داخلی باشد.

وی درادامه تاکید کرد:همچنین جلوگیری از واردات غیر قانونی ،سبب رونق فعالیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال مولد درسطح جامعه می شود .

خورشیدی تصریح کرد:مبارزه اصولی باقاچاق به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات اقتصادی می تواند معضل بیکاری که مانع اصلی بر سر راه تشکیل خانواده جوانان جامعه است را برطرف کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز تصریح کرد:در راستای مبارزه با این پدیده شوم ابتدا می بایست الگوی مصرف در جامعه را دستخوش تغییراتی کنیم ؛ با مدیریت و کاهش تقاضای کالای قاچاق وخارجی می توانیم شرایطی را فراهم آوریم که مردم رغبت بیشتری به تهیه کالای باکیفیت داخلی نشان بدهند.

وی همچنین بیان کرد:بااین نوع فرهنگ سازی در واقع به طور طبیعی قیمت تمام شده تشکیل یک زندگی را کاهش داده ایم زیرا در حال حاضر هزینه های تهیه جهیزیه وبرگزاری مراسم بسیار بالاست واین خود یکی از دلایل عدم رغبت جوانان برای ازدواج است.

 
انتهای پیام/




 

برچسب ها: قاچاق ، ازدواج ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
شما همین تولید کنندگان موتور سیکلت رو ببینید.چند سال بود که واردات موتور سیکلت خیلی کم بود و تولید کنندگان داخلی در این حوزه بازار داخلی رو در دست گرفته بودند.اونوقت یک کارگر که تنها وسیله نقلیش در خیلی مناطق ایران.شهرستانها.روستاها و شهرهای بزرگ یک موتور سیکلت بود مجبور بود که بره و با قرض و قوله یه موتور سیکلت ساخت ایران رو بخره و بعد یک سال این موتور به خرج میفتاد و مثل یک موتور چند سال کار کرده بود.قطعاتش بی کیفیت بود و هیچ نظارتی وجود نداشت.با این وجود آیا این انصافه که جیب اون تولید کننده از پول یک سری افراد بیچاره پر بشه و سر آخر محصول خوبی هم گیرش نیاد تازه تولید کننده طلبکار هم باشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
شما جلوی اختلاس های میلیاردی را بگیرید مشکل اقتصادی تا حدود زیادی برطرف میشود،چرا به موانع دیگراشاره نمیکنید؟مثلا به کار گیری بازنشستگان و ده ها قانون دیگر..
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
وقتی نمیتوانند جلوی ورود میلیونها یا میلیاردها تن کالای قاچاق به کشور را بگیرند چطور میتوانند امنیت کشور رو برقرار کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
من یه حرف دارم با شما ازدواج ورکود و همه ربط میدین به قاچاق، اول ببین چرا مردم میل ورغبتی به خرید کالای ایرانی ندارن منطقی باشید و احساسی رفتار نکنید در کشور از وادرات خودرو با تعرفه بالا اجرا شود وخودرو بی کیفیت به مردم با قیمت بالا عرضه میشود طبق آمار دستمزد کارگران ایرانی پایین ترین حقوق در دنیا میگیرن وچرا کالای ایرانی قیمت بالای دارن شما تعرفه مواد اولیه کم نمیکنید سود تسهیلات پایین بیارید
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۸:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
اگر ستاد قاچاق کالا واقعا"میخواهد جلوی قاچاق را بگیرد.پیشنهاد به دولت بدهد تا واردات را زیر نظر بگیرد نه اینکه واردات رو زیاد در موردش سخت گیری نمی کنند در عوض اداره مالیات می رود سراغ کسی که در داخل داره جنس داخلی خرید و فروش می کنه.در این مورد اگر ریز شوند مشاهده می کنند کسانیکه در واردات کار می کنند درآمدشان خیلی بیشتر است از تجار داخلی .
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۱۸:۰۲ ۱۳ فروردين ۱۳۹۶
من موافق واردات از سایر کشورها هستم
1-سازنده ایرانی وقتی که مشتری دار میشه و فروش زیاد داشته باشه قیمت رو بالا میبره و از ان طرف کیفیت محصولش رو کامل پایین میاره
2-قیمت تمام شده وارد شده حدود نصف قیمت خرید ان در داخل کشور
3- جنس خوب و باکیفیت رو حتی به قیمت ارزان صادر میکنند ولی جنس بیکیفیت و گران تحویل مردم کشور میدهند
آخرین اخبار