قم؛

اعزام ۴۰۰ دانشجوی بسیجی به اردوهای جهادی در نوروز ۹۶

نوروز ۹۶،۴۰۰ دانشجوی بسیجی به اردوهای جهادی اعزام می شوند.پ

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مجتبی سیار معاون اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی استان قم از اعزام ۴۰۰ دانشجوی بسیجی در دو زمان ۱۰ روزه به روستاهای کم برخوردار خبر داد و افزود:با تشکیل 11 کمیته تخصصی و برگزاری 55 جلسه با حضور نخبگان و راویان راهیان نور،  برنامه‌ریزی‌های این سفر معنوی انجام‌شده و هر کاروان از گلزار شهدا همان دانشگاه برای این سفر بدرقه می‌شوند.
 
سیار در ادامه اشاره ای به اجرای 8 برنامه فرهنگی در مسیر کاروان کرد و گفت: روایت گری ، بیان احکام ، پخش کلیپ‌های دفاع مقدس ، برگزاری مسابقات ، راه‌اندازی کتابخانه سیار، ختم صلوات‌، ختم قرآن‌، تشکیل حلقه‌های بصیرتی و انس و آشنایی با یک شهید از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در طول سفر انجام می‌شود‌. و دانشجویان در اردوگاه اندیمشک، شهید زین‌الدین  و شهید حبیب‌اللهی در اهواز مستقر می شوند و پرده‌خوانی و روایت گری ، گعده‌های بصیرتی و مداحی ازجمله برنامه‌های فرهنگی است که در طول اقامت دانشجویان در این مناطق با حضور 45 نفر راوی و 45 نفر روحانی و مبلغ اجرا می‌شود‌.
 
معاون اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی استان در پایان از حضورهمراه کاروانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور خانواده‌های مدافع حرم همراه کاروانیان در طول سفر یکی از برنامه‌های ویژه‌ای است که امسال برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این سفر تدارک دیده‌شده است.

 همچنین محمد عمو عبداللهی مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان قم از اجرای اردوهای جهادی از 18 تا 24 فروردین خبر داد و اظهار داشت: 400 دانشجوی بسیجی در بهترین ایام نوروز داوطلبانه به روستاهای بسیار محروم اعزام می‌شوند  و به کارهای جهادی مشغول می‌شوند‌. این اردوهای جهادی و حضور پیدا کردن در مناطق محروم  و آشنایی با واقعیت‌های جامعه  و عمل به توصیه مقام معظم رهبری از اهداف مهم اجرای این اردوها است‌.
 
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان در ادامه گلایه ای هم از عملکرد استانداری استان قم کرد و افزود‌: متأسفانه در استان قم 6 سال است که جلسه‌ شورای هجرت تشکیل نشده است و این بی‌توجهی استانداری به‌عنوان متولی اجرای اردوهای راهیان نور و جهادی در استان هیچ توجیه منطقی ندارد‌.

وی از برنامه‌ریزی 7 اردو در 13 گروه خبر داد و گفت‌: از 23 اسفند تا 15 فروردین 400 دانشجو در دو زمان ده‌روزه به روستاهای کم برخوردار اعزام می‌شوند  و هم‌چنین امسال  شب‌های قدر نیز تیمی در اردوهای 6 روزه به این مناطق اعزام‌شده و به اجرای مراسم شب‌های قدر می‌پردازند‌.
 
عموعبداللهی در پایان از برنامه های بسیج در این اردو اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های بسیج ورود به درمان آسیب‌های اجتماعی است که ابتدا در دو منطقه‌ی اسماعیل‌آباد در حاشیه‌ی بلوار پیامبر اعظم (ص) و مقواسازی در اطراف جمکران از این جمعه تحت عنوان اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود‌.
 
این اردوها با تشکیل 11 کمیته تخصصی و برگزاری 55 جلسه با حضور نخبگان و راویان راهیان نور،  برنامه‌ریزی‌های این سفر معنوی انجام‌شده و هر کاروان از گلزار شهدا همان دانشگاه برای این سفر اعزام و بدرقه می‌شوند.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار