گزارش/

پایگاه نظامی "حاتزور" و "حتزاریم" ارتش اسرائیل در تیررس موشک قدرتمند "عماد" + مشخصات و تصاویر

یکی از موشک هایی که ایران در یک سال اخیر از آن رونمایی کرده ، موشک عماد است. این موشک موجب هراس شدید و نگرانی عمیق اسرائیل از توان عملیاتی جمهوری اسلامی ایران گشته است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از نقاط قوت کشورمان در منطقه غرب آسیا به حساب می آید که دشمنان طماع را از هرگونه اقدامی بازداشته است.
 
یکی از موشک هایی که ایران در یک سال اخیر از آن رونمایی کرده ، موشک عماد است. این موشک موجب هراس شدید و نگرانی عمیق اسرائیل از توان عملیاتی جمهوری اسلامی ایران گشته است.
 
دشمنان ملت ایران به شدت از رونمایی و عملیاتی شدن موشک عماد هراس داشتند و این موضوع را به شکل های مختلف در دوران پسابرجام مطرح کرده اند. اما جمهوری اسلامی ایران معتقد است که موشک هایش تنها برای دفاع ساخته شده است و ارتباطی با موضوع برجام ندارد.
 
موشک عماد بنابرگفته مسئولین دارای قابلیت های ویژه ای است که از جمله آن می توان به توان عملیاتی بالا، برد قریب به 1700 کیلومتری و قدرت تخریب قابل قبول اشاره کرد.
 
پایگاه نظامی  
 
موشک "عماد"، نخستین موشک دور-برد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‌باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. عماد توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان و در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید و در زمره یکی از بهترین موشک‌های دور-برد ایرانی قرار گرفته است.  
 
سردار دهقان وزیر دفاع، با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد، یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تأکید کرده است: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌‎کنیم که موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.

این موشک سوخت مایع که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی انجام گرفته، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف بود که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.
 
در حقیقت با موشک عماد همه پایگاه های هوایی رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های بالستیک عماد است. این موضوع موجب محدود تر شدن فعالیت های شرارت آمیز صهیونیست ها و به خصوص نیروی هوایی ظالم این رژیم خواهد شد.
 
"تل‌نوف"، "سدوت میخا"، "رامون" ، "رمت دیوید"، "پالماخیم"، "عوفدا"، "نواتیم"، "لود"، "حاتزور" و "حتزاریم" از جمله پایگاه‌های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است که موشک عماد به راحتی می تواند آن ها را هدف قرار دهد.
 
 
 
** پایگا ه هوایی "حتزاریم"

این پایگاه هوایی در منطقه "بئرالسبع" در جنوب غربی سرزمین‌های اشغالی است. پایگاه نظامی مذکور محل حضور اسکادران‌های 69، 102 و 107 نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است.
 
پایگاه نظامی
 

** پایگاه هوایی "حاتزور"

پایگاه هوایی "حاتزور" در منطقه "حاتزور" سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و محل حضور اسکادران‌های 101 و 105 نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است.
 
 پایگاه نظامی
**پایگاه هوایی "رهووت"

این پایگاه هوایی در منطقه "رهووت (Rehovot)" قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های نظامی نیروی هوایی ارتش اسرائیل است.
 
پایگاه هوایی "رهووت" محل حضور اسکادران‌های 106، 114، 133، 118 و 210 ارتش رژیم صهیونیستی که ده‌ها فروند جنگنده در این پایگاه نظامی از انواع "سی اچ-53 (CH-53) " و  "اف-16 (f-16 )" مستقر شده است.

** پایگاه نظامی "سدوت میخا"

این پایگاه نظامی نزدیک منطقه "زخاریا (Zekharia)" قرار دارد و البته کارشناسان نظامی معتقدند پایگاه نظامی مذکور محل پرتاب موشک‌های بالستیک "جریکو-2" و  "جریکو-3" است. در پایگاه‌های نظامی  "سدوت میخا" سه اسکادران 150، 199 و 248 حضور دارند.

**پایگاه هوایی "سدیدو"

پایگاه نظامی  "سدیدو" در نزدیکی  "تل ‌آویو" قرار دارد و بیشتر پروازها به بندر "ایلات" از این پایگاه نظامی صورت می‌گیرد. پایگاه نظامی مذکور که به نحوی فرودگاه حمل و نقل مسافر نیز تلقی می‌شود محل پرواز بیش از 703 هزار و 649 نفر است.
 
پایگاه نظامی  
 
 
البته این تنها بخشی از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است و به این پایگاه ها، بیس های نظامی زمینی و دریایی را نیز می توان اضافه کرد که موجب می شود دشمن صهیونیستی در کردار نظامی خود محتاط تر عمل کند.
 
تحلیلگران نظامی معتقدند که ایران در فناوری تولید موشک های بالستیک جز 5  کشور برتر دنیاست. سردار سرتیپ احمد وحیدی وزیر سابق دفاع در این زمینه می گوید: توان موشکی کشور، ایران را جزو 5 کشور برتر دنیا در دقت اصابت موشک به هدف  است و شاید می‌توان گفت که ما جزو پنج کشوری هستیم که از موشک‌هایی با دقت بالا و دقتی که به دقت نقطه زنی تعبیر می‌شود، برخورداریم و این توان بالای کیفیت و تکنولوژیکی ما است که امروز باعث ترس و واهمه دشمنان شده است.
 
فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده اند که توانمندی موشکی و دفاعی ایران هیچگاه منحرف و متوقف نخواهد شد و توانایی موشکی و دفاعی کشورمان تابع اراده و خواست سیاسی هیچ قدرتی در جهان نیست.
 
 
گزارش از محمد زرچینی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۵:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
امید که هرروز پر توان تر باشد و شوید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
گفتی بابک واقعا اعدام بابک زنجانی یکی از مفاد مخفی برجام نیست چون اون یکی از اون کسانی بود که تحریمها را استادانه دور میزد
Iran (Islamic Republic of)
برج ثریا
۱۲:۰۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
شما رابه خداتوجه به بنیه دفاعی تحت هیچ شرایطی جناحی وموردکم توجهی قرارنگیرد
Germany
نهضت جهانی صلوات
۱۱:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
چرا خبری از خرید هواپیما های شکاری مدرن در کشور به گوش نمیرسه
بابک رو اعدام نکنید 3 سوت براتون می خره
آخرین اخبار