بجنورد؛

توسعه دستبافته های روئین درگرو تجمع بافندگان

توسعه دستبافته های روئین شهرستان اسفراین در گرو تجمع بافندگان است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ سیاوش وحدت مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی در بازدید از دستبافته های نخی روستای روئین اسفراین گفت :

باید بافندگان این روستا در کنار هم جمع شوند تا هزینه هایی همچون تامین مواد اولیه پایین آمده و دستبافته هایشان قابل رقابت با سایر محصولات گردد.

وی افزود: ارائه آموزش های لازم به بافندگان و حضور در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی به بازار فروش این محصول کمک شایانی می کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت: این شرکت مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی دستبافته های نخی روستای روئین را در برنامه کاری خود قرار می دهد.

سیاوش وحدت گفت : برای اینکه یک محصول قابلیت توسعه در قالب خوشه صنعتی را داشته باشد باید دارای ویژگی های مشخص باشد که با مطالعه شناسایی و امکان سنجی مشخص می شود .

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این بازدید گفت : کار بافت چادرشب در روستای رویین اسفراین از توابع خراسان شمالی با استفاده از دستگاه های سنتی پدالی و دستگاههای برقی صورت می گیرد.

علی عابدی افزود : با حمایت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان دستگاه های برقی برای بافته ها به روستائیان تحویل شده که منجر به افزایش تولید می گردد.

وی در بازدید از کارگاه های موجود در روستا افزود : فعالیت کارگاه های جدید علاوه بر افزایش تولید، می تواند با استفاده از طرح ها و نقوش متنوع و متفاوت، زمینه را برای رونق و بازارپسندی محصولات تولیدی این رشته بومی فراهم سازد.

گفتنی است: در روستای رویین اسفراین از توابع خراسان شمالی 350 تا 400 نفر به طور مستقیم به تهیه نخ، رنگ آمیزی و بافت چادر شب و فروش آن اشتغال دارند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.