معرفی اعضای هیأت انتخاب سی‌امین دوره جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

دبیر سی امین دوره جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در احکام جداگانه، اعضای هیأت انتخاب آثار بین‌المللی این جشنواره را معرفی کرد.

معرفی اعضای هیأت انتخاب آثار بین المللی سی امین دوره جشنواره کودکان و نوجوانان
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان؛ علیرضا رضاداد دبیر سی امین دوره جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان کامیار محسنین، محمدرضا کریمی صارمی، نیما عباسپور، مجید شیخ انصاری و فریال بهزاد را به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار بین المللی سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را معرفی کرد.
 
*کامیار محسنین

کامیار محسنین متولد ۱۳۵۰ در تهران، دانش آموخته مهندسی برق – گرایش کنترل در دانشگاه صنعتی شریف است. پس از همکاری به عنوان منتقد و مترجم با مجلات سینمایی و نشریات فیلمخانه ملی، برنامه تلویزیونی «سینمای ۹۰» را در سال ۱۳۷۵ در مقام محقق و یکی از خالقان برنامه آغاز کرد. او نخستین کتابش، «جیمز باند، سی و پنج سال با یک پدیده»، را در سال   ۱۳۷۶ در مقام یکی از دو نویسنده اثر منتشر کرد. محسنین فعالیت در سمت مسئول تحقیقات را در سال ۱۳۷۷ در امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. از آن زمان، او در سازماندهی رویدادهایی سینمایی چون فجر، بازار فیلم ایران، کودک و نوجوان، کیش، شهر و … و انتشار کتاب های انگلیسی زبان «منتخب فیلم های ایرانی سال»، «راهنمای بازار فیلم ایران» و … مشغول به کار بوده است. محسنین در دوره های مرتبط با تاریخ سینما تدریس کرده و در راهنمای بین المللی سینما، مجلات سینمایی، روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی در مقام منتقد حضور داشته است.
 
*محمدرضا کریمی‌صارمی

محمدرضا کریمی‌صارمی متولد 1343 در همدان و دانش‌آموخته‌ رشته‌ ادبیات نمایشی است. وی دبیری 10 دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، داوری 45 جشنواره عکس و فیلم داخلی و خارجی، مدیریت تولید بیش از 250 فیلم کوتاه، سینمایی و تلویزیونی، 40 عنوان نوار موسیقی و ... را در کارنامه کاری خود دارد.  

کریمی‌صارمی مدیریت مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را بر عهده داشت و 34 عنوان تئاتر به تهیه کنندگی او در این مرکز باسابقه تولید شده است.
 
*نیما عباسپور

نيما عباسپور متولد ١٣٥٢در تهران و فارغ التحصیل دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران است. در کارنامه‎ کاری عباسپور تولید 11 فيلم كوتاه داستاني و تجربي و چهار مستند تلویزیونی دیده می‌شود. این فیلم‌ها تاکنون در جشنواره‎های مختلفی به نمایش درآمده‌اند و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده‌اند از جمله مدال نقره يونيكا در سال ٢٠۱٠ براي فيلم کوتاه جنگل، جايزه دوم بهترين فيلم تجربي از جشنواره وارش، برنده جایزه بهترین فیلم تجربی از دید داوران مجله تخصصی فیلم کوتاه در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران برای فیلم جدول، روزنامه و ٣ نقطه، تنديس بهترين كارگرداني از جشنواره فيلم شهر برای فیلم پياده‌روی بزرگ، برنده جايزه صليب سرخ از جشنواره فيلم رشد برای فیلم آسانسور.  
 
*مجید شیخ انصاری  

مجید شیخ انصاری متولد ۱۳۴۹ در الیگودرز و دانش‌آموخته دانشگاه انگلستان و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی مدرس کارگاه فیلم‌سازی پیشرفته، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تحلیل فیلم و تصویرنامه نویسی است و سابقه مدیریت گروه سینمای دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه تهران را نیز دارد.  

وی همچنین کارگردانی فیلم وزنه‌های بی‌وزن و تهیه کنندگی فیلم‌های گیتا و بیداری برای سه روز را نیز برعهده داشته است.
 
*فریال بهزاد  

فریال بهزاد متولد ۱۳۳۴ در گرگان دانش آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دانشگاه بوستون ایالت ماساچوست است. وی از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را به عنوان تهیه کننده و کارگردان برنامه‌های کودکان در صدا و سیما آغاز و نخستین فیلم خود را با نام «کاکلی» در سال ۱۳۶۸ کارگردانی کرد.  

وی عضو هیئت داوران در جشنواره‌های کودکان هندوستان، جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان قاهره و جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودک و نوجوان اصفهان و همدان، عضو سازمان سیفژ و مدرس کارگردانی در دانشگاه سوره و دانشکده صدا و سیما بوده است.

جایزه نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره A.B.U، برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جیفونی، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم از جشنواره کودک و نوجوان، برنده دیپلم افتخار بهترین کارگردانی از جشنواره کودک و نوجوان را از آن خود کرده است.

وی کارگردانی آثاری همچون پرستوهای عاشق، شور زندگی، روزی که خواستگار آمد، مرد نامرئی، دره شاپرک‌ها، کاکلی و حریر را در کارنامه کاری خود دارد.

براساس توافق نامه فیمابین سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی سی امین جشنوارۀ بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان در شهر تاریخی اصفهان از 9 تا 15 تیر 1396 برابر با  30 ژوئن تا 6 جولای 2017 میلادی بر اساس شرایط و مقررات زیر برگزار می شود.

همچنین علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت های بنیاد سینمایی فارابی (www.fcf.ir) و جشنوارۀ بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان (www.icff.ir) و مطالعه متن کامل فراخوان در این جشنواره شرکت کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار