سینما در هفته گذشته چه رویدادهایی را از سر گذراند؟

در این گزارش به مرور رویدادهای سینمایی در هفته‌ای که گذشت، می‌پردازیم.

سینما در هفته گذشته چه رویدادهایی را از سر گذراند؟
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به مرور رویدادهای سینمایی در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم:


نشست خبری رضا صالحی امیری با اصحاب رسانه برگزار شد


در بخشی از این نشست، وزیر ارشاد گفت: شفاف‌سازی اقدامات مالی و غیرمالی برای اصحاب فرهنگ و هنر یک ضرورت است؛ حتما مردم محرم‌ترین طبقه هستند و هیچ گونه ابهامی برای بنده قابل پذیرش نیست.
 
صالحی امیری درباره چگونگی برگزاری جشنواره فجر این دوره گفت: امسال جشنواره خوبی را برگزار کردیم با این نگاه که سال‌های آتی در ساختار و شکل آن تغییراتی ایجاد می‌کنیم . هیئت داوران و انتخاب جشنواره فیلم فجر، از چهره‌های فرهیخته و صاحب‌نام این حوزه بودند. آن چیزی که مهم است، رقابت است. در این رقابت عده‌ای که برنده نمی‌شوند، نباید حاشیه درست کنند.
 
وی تصریح کرد: باید توجه داشت سینمای امروز ما، محصول انقلاب اسلامی است و سینماگران مورد تکریم مردم هستند. ما نباید با طرح چند مسئله و نقدهای غیر منصفانه کام مردم را تلخ کنیم؛ اما قطعا باید به سمت حرفه‌ای شدن سینما حرکت کنیم.
 

اکران خصوصی فیلم ماحی برگزار شد

مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «ماحی» ساخته داود خیام با حضور برخی از سینماگران و اهالی رسانه در خانه همایش برگزار شد.

بیش از پنج هزار اثر در سراسر دنیا متقاضی حضور در جشنواره جهانی فجر شدند

علیرضا شجاع نوری گفت: به عنوان نمونه، با ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در دو سایت مهم film freeway و Fest home که ثبت نام فیلم‌ها در جشنواره‌های مهم دنیا از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد، بیش از ۵۰۰۰ فیلم بلند و کوتاه برای حضور در جشنواره جهانی فرم تقاضا پر کرده‌اند. همچنین دراین مدت چندصد فیلم نیز ازطریق سایت جشنواره جهانی ثبت نام کردند و متقاضی حضور آثارشان درجشنواره بوده‌اند.
 
شجاع نوری یادآور شد: این تعداد فیلم‌ها غیر از آثاری است که با جستجوی مشاورین و دست‌اندرکاران جشنواره در اقصی نقاط دنیا به جشنواره جهانی دعوت شده‌اند.
 
شجاع نوری افزود: با این وجود بر خلاف سال‌های گذشته که ما جستجو می‌کردیم و فیلم‌ها را در گوشه‌ای از دنیا شناسایی و به جشنواره دعوت می‌کردیم، این بار حجم عمده شرکت‌کنندگان در جشنواره، خود تقاضای شرکت و نمایش آثارشان در جشنواره جهانی را داشته‌اند و دعوت از جانب ما نبوده که این اتفاق خوبی است.

داوران نخستین جشنواره فیلم عصر معرفی شدند

با حکم «اکبر ایزد دوست» مدیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم «عصر»، «کیومرث پوراحمد»، «ابراهیم شیبانی»، «نادر طریقت»، «مهدی احمدی» و «غزل شاکری» به عنوان اعضای هیأت داوران بخش مسابقه این دوره از جشنواره معرفی شدند.

فراخوان سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان منتشر شد
 
براساس توافق‌نامه فی ما بین سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی سی‌اُمین جشنوارۀ بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان در شهر تاریخی اصفهان از ۹ تا ۱۵ تیر ۱۳۹۶ برابر با ۳۰ ژوئن تا ۶ جولای ۲۰۱۷ میلادی برگرزار می شود.
 
پوستر سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر رونمایی شد

پوستر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تصویری از یکی از عکس‌های عباس کیارستمی از مجموعه «برف» رونمایی شد.
 
این پوستر را همانند سال گذشته حمیدرضا بیدقی طراحی کرده است.
 
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا هشتم اردیبهشت‌ماه ۹۶ در تهران برگزار خواهد شد.
 


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.