سینما در هفته‌ای که گذشت؛

کاخ مردمی جشنواره فجر مشخص شد/ حذف چهل و پنج درصد از متقاضیان کارت سینما رسانه

در این گزارش خلاصه‌ای از اتفاقاتی را که سینما در هفته گذشته گذراند، می‌خوانید.

جمعه/ سينما در هفتهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش خلاصه‌ای از اتفاقاتی را که سینما در هفته گذشته گذراند، می‌خوانید.


با ساخت پنج فیلمنامه موافقت شد

فیلمنامه‌های «همه چی عادیه» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محسن دامادی در ژانر اجتماعی، «همسایه محبوب من» به تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده، کارگردانی حمیدرضا صلاحمند و نویسندگی مشترک یوسف صمدزاده/ ناهید دیدار در ژانر کمدی اجتماعی، «کوچه برلن» به تهیه‌کنندگی علی مصفا، کارگردانی  محمد (افشین) رضایی و نویسندگی محمد صادق گلچین عارفی در ژانر تراژدی اجتماعی، «دو پا» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی در ژانر اجتماعی و «مریم، خانم آقای نادر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی داوود توحید پرست و نویسندگی مشترک داوود توحیدپرست/ علی توحیدپرست در ژانر کمدی اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 


حذف چهل و پنج درصد از متقاضیان کارت سینما رسانه

ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان برای حضور در سینمای رسانه‌ها از اول تا ششم دی ماه انجام شد که طی این مدت، بیش از 1550 نفر از 220 رسانه داخلی و خارجی و 235 نفر از اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، اطلاعات و مدارک خواسته شده را ثبت کردند. 
 
با توجه به تأکید اولیه روابط عمومی بر شفاف‌سازی درباره صدور کارت‌های سینمای رسانه، موارد ذیل اعلام می‌شود: 
 
- علی‌رغم اعتراض به حقی که خبرنگاران به فضای اصلی جشنواره در دوره‌های گذشته داشته و دارند، متاسفانه بعضی رسانه‌ها اسامی بیشماری را به عنوان نماینده خود معرفی کرده‌‎اند که بخشی از این لیست‌ها، شامل افراد غیرمرتبط به فعالیت رسانه‌ای است. در صورت لزوم و جهت شفاف‌سازی بیشتر، تعداد کارت درخواست شده و تعداد کارت اختصاص یافته به تفکیک نام رسانه از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد.


پردیس ملت کاخ مردمی جشنواره فجر شد

امسال از سوی ستاد برگزارکننده سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، «پردیس ملت» بعد از تجربه موفق سال گذشته در میزبانی از مردم و اهالی سینما، به عنوان کاخ مردمی جشنواره در نظر گرفته شد.


نرگس آبیار داور جشنواره پونا هند شد

نرگس آبیار کارگردان سینما که این روزها فیلم نوستالژیک «نفس» را بر پرده سینما دارد به عنوان یکی از اعضای هیات داوری در جشنواره فیلم «پونا» حضور دارد و آثار حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی را با همراهی دیگر داوران، مورد بررسی قرار می دهد. 
 
 پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «پونا» از تاریخ 23 تا 30 دی ماه در کشور هند برگزار می شود و نرگس آبیار به همراه  داورانی از کشورهای سوئد، هند، لهستان، صربستان ، سریلانکا و شیلی  فیلم های بخش اصلی مسابقه این جشنواره را داوری می کند.


بازگشت فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر

سیدصادق موسوی ضمن اعلام این خبر گفت: پیرو برگزاری جلسات مکرر هیات‌مدیره انجمن فیلم کوتاه و ریاست محترم سازمان سینمایی، جناب آقای دکتر ایوبی و به‌ منظور پاسخ دادن به مطالبه خیل عظیم فیلم‌سازان فیلم کوتاه، در آخرين جلسه مشترک برگزار شده، جایزه‌ای که 27 سال به فیلم کوتاه اختصاص داشت و 7 سال گذشته از آن دریغ شده بود به این جشنواره بازگشت. موسوی افزود: بخشی از برگزیدگان دوره‌های قبلی جشنواره فیلم فجر از بدنه سینمای جوانان و برآمده از فیلم کوتاه بودند که در سطح حرفه‌ای خوش درخشیدند و این نشانه‌ی اهمیت سینمای جوان است و مسئولیت حمایت از این قشر را بیشتر می‌‎کند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان افزود: برای این دوره مقرر شد از برگزیدگان سی و سومین جشنواره بين‌المللی فیلم کوتاه تهران و برگزیدگان  فیلم کوتاه جشن خانه سینما استفاده کنیم و با معرفی فيلم برتر از سوی انجمن صنفی فيلم كوتاه، جایزه این بخش به فیلم برگزیده اعطا شود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار