کرمانشاه؛

افزایش 10 درصدی قیمت شیرینی

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش 10 درصدی قیمت شیرینی نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از مردم خواست شیرینی شب عید را فقط از مراکز مجاز تهیه کنند و از خرید شیرینی از دستفروشان و خودروهای سیار خودداری کنند، چون کیفیت و سلامت محصول آنها به هیچ عنوان مورد تایید نیست.
محمدرضا ناصری  با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال قیمت شیرینی شب عید در کرمانشاه ثابت است، گفت: تیرماه امسال افزایش 10 درصدی قیمت شیرینی را داشتیم که آن هم به دلیل بالا رفتن هزینه مواد اولیه مانند آرد، روغن، شکر و همچنین دستمزد کارگران بود و دیگر تغییری نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه اصلی‌ترین شیرینی مصرفی مردم برای شب عید را شیرینی نخودی دانست که قیمت آن کیلویی 12 هزار تومان است.

ناصری اظهار کرد: قیمت هرکیلو شیرینی خشک (زبان، پاپیونی و...) نیز یازده هزار تومان و قیمت هر کیلو شیرینی تر نیز 13 هزار و 500 تومان است.

به گفته ناصری قیمت های اعلام شده برای قنادی‌های درجه یک است و این قیمت برای قنادی‌های درجه دو برای هر کیلو شیرینی دو هزار تومان ارزانتر است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: هیچ قنادی حق گرفتن وجه اضافه به غیر از قیمت مصوب را به هیچ بهانه‌ای ندارد.

ناصری در خصوص کیفیت شیرینی‌ها نیز اظهار کرد: یکی از مواردی که خصوصا در این ایام نظارت جدی بر آن داریم، کیفیت شیرینی است که برای شب عید مردم پخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از قنادی‌ها پخت شیرینی شب عید را آغاز کرده اند، خاطرنشان کرد: اوج خرید شیرینی شب عید مردم از 24 اسفند است و توصیه می‌کنیم خرید را به روزهای پایانی سال و شلوغی موکول نکنند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از نظارت جدی بر قنادی‌ها در ایام پایان سال هم خبر داد و افزود: نظارت ها توسط اتحادیه و با همکاری اتاق اصناف، مرکز بهداشت و سایر مراجع صورت می‌گیرد.

به گفته ناصری با هرگونه تخلف کم فروشی، عرضه شیرینی بی کیفیت، گرانفروشی، عدم رعایت موازین بهداشتی و ... برخورد خواهد شد.

وی از مردم هم خواست هرگونه تخلف را با تلفن 124 و یا با اتحادیه قنادان در میان بگذارند.

ناصری از فعالیت حدود 130 قنادی مجاز در کرمانشاه یاد کرد که 70 واحد آن درجه یک و 60 واحد درجه دو است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار