سرپرست کمیته ژیمناستیک برای همه؛

فدراسیون جهانی، ژیمناستیک پارکو را ممنوع اعلام کرد

توانا گفت: مسئول هماهنگی کمیته های فنی فدراسیون جهانی ژیمناستیک بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت ژیمناستیک پارکو را ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  چند روز پیش بود که در مقر AGO نشستی با محوریت ژیمناستیک برای همه برگزار شد. ایران نیز به عنوان یکی از اعضای کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا در این نشست حضور داشت. 

عباسعلی توانا سرپرست کمیته ژیمناستیک برای همه در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: اولین موضوعی که کنفدراسیون ژیمناستیک آسیا به آن اهمیت زیادی داده موضوع ژیمناستیک برای همه است. ژیمناستیک مادر سایر رشته ها و "ژیمناستیک برای همه" مادر ژیمناستیک تعریف شده زیرا اکثر افراد از طریق "ژیمناستیک برای همه" به این رشته ورود پیدا می کنند و سپس جذب سایر رشته ها می شوند. من در این نشست در کشور جاکارتای افتخار نمایندگی ایران را داشتم. روسای تمام زیر رشته های ژیمناستیک به همراه اعضا و افراد فعال در این جمع شرکت کردند و راهکارهای پیشرفت این رشته در آسیا مورد بررسی قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدم موافقت آراکی، رئیس کمیته و همچنین رئیس کنفدراسیون آسیا را جلب کنم تا در سال ۹۶ یک کلاس اختصاصی در کشورمان برگزار کنیم تا این رشته بصورت علمی دنبال شود. از طرفی علاقمندان و فعالین رشته ژیمناستیک بسیارند اما سازماندهی درستی برای آنها صورت نگرفته و باید طبق خط مشی ترسیمی از سوی کنفدراسیون آسیا به آنها سامان بدهیم و این امر با کمک رسانه ها در سطح کشور قابل گسترش است. 

وی درباره وضعیت ژیمناستیک پارکو تصریح کرد: استیو بوچر، مسئول هماهنگی تمامی کمیته های فنی بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت ژیمناستیک پارکو را ابلاغ کرده است. من تصمیم داشتم در شیراز به ژیمناست های پارکو سامانی بدهم و نام ژیمناستیک خیابانی را بر آن گذاشتم اما بروز ناهماهنگی هایی باعث شد مانع این کار شد. به هر حال حرکات این ژیمناست ها خطرناک و بدون تشک و تجهیزات ایمنی اجرا می شود و تهدیدی برای سلامتی است. بنابراین تعطیلی ورزشی که به سلامت آسیب می زند بر ادامه آن ارجحیت دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار