همدان؛

تخصیص 4.6 میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ برق ملایر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان از تخصیص 4.6 میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ برق ملایر خبر داد.

تخصیص 4.6 میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ برق ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حاجی رضا تیموری در آئین تجلیل از پرسنل و کارکنان و پیشکشوتان امور برق ملایر، با اشاره به اینکه این اعتبار برای رفع ضعف ولتاژ برق منطقه واقع در بین جاده کمربندی به سمت بلوار شهید بهشتی ملایر در ابتدای سال است گفت: این مبلغ با هدف اصلاح شبکه‌های برق این منطقه و از محل منابع پروژه‌های ملی به صورت ویژه اختصاص خواهد یافت.

وی به ضرورت تفکیک مرکز عملیات 20 کیلوولت و فشار ضعیف شهرستان ملایر اشاره کرد واز فرماندار و شهردار خواست تا نسبت به شاخه‌زنی درختان در زمان مناسب اقدام کنند چرا که شکستن شاخه‌های درختان خود عامل قطعی سیم‌های برق و بروز حادثه خواهد شد و نمونه‌اش را در بارش برف سنگین اخیر شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان احداث ساختمان برق، تشکیل محورها در روستاها و بخش زند، شهر ازندریان و روستای حسین‌آباد و تجهیز ساختمان برق این مناطق و افزایش اختیارات آنها را از جمله راهکارهای کاهش آسیب در بروز حوادث احتمالی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه دکل‌های آسیب‌دیده، جمع‌آوری شد به طوریکه کار آرماتوربندی را آغاز کردیم و در هوای مناسب کار بتن‌ریزی انجام خواهد شد.

تیموری با اشاره به اینکه اردیبهشت‌ماه سال آنیده دکل‌ها با فنداسیون جدید توسط شرکت برق باختر نصب خواهند شد، تصریح کرد: هم اکنون یک خط، جایگزین خط قبلی شده و ما در بحث تأمین و تغذیه برق شهرستان ملایر مشکلی نداریم.تخصیص 4.6 میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ برق ملایر

تیموری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی مناطق شهر ملایر، شبکه‌ها برق فرسوده هستند، اظهار داشت: اگر مشکل راه دسترسی و معابر رفع شود، ما این شبکه‌ها را اصلاح می‌کنیم چرا که در حال حاضر باریک بودن معابر اجازه عبور تجهیزات و جرثقیل را نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس قانون به ساختمان‌های فاقد پروانه، انشعاب برق واگذار نمی‌کنیم، افزود: ساختمان‌های فاقد پروانه حق دریافت انشعاب‌های آب، برق و گاز را ندارند.

تیموری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است در مناطق توانمندسازی شهرها، شرکت‌های خدمات‌رسان به ساختمان‌ها کنتور موقت واگذار کنند که بر همین اساس ساختمان‌هایی که تا پایان سال 95 احداث می‌شوند، می‌توانند تا زمان دریافت و اخذ پروانه ساختمان از کنتور موقت استفاده کنند.

تیموری در ادامه به حادثه بارش برف سنکین 25 بهمن‌ماه در ملایر و قطعی و خاموشی گسترده برق در سطح شهرها و روستاهای این شهرستان اشاره و اظهار کرد: طی 11 سال اخیر، نخستین حادثه‌ای بود که با این وسعت و شدت به وقوع پیوست و افزون بر 5 میلیارد تومان به تأسیسات برق شهرستان خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.