همدان؛

رشد 2 برابری مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، تولیدی و نیروگاهی همدان

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان ازرشد 2 برابری مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، تولیدی و نیروگاهی استان همدان خبر داد.

رشد 2 برابری مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، تولیدی و نیروگاهی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مهدی مهدوی با اشاره به اینکه پارسال این مراکز 850 میلیون مترمکعب مصرف گاز داشتند افزود:این میزان در 11 ماهه امسال به 1300 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد: مصرف گاز در مراکز صنعتی، تولیدی و نیروگاهی استان همدان نسبت به مشابه پارسال 47 درصد رشد داشته است.

مهدوی خاطر نشان کرد: با توجه به منابع غنی گاز در کشور و ارزان و دسترسی آسان این سوخت بهترین گزینه برای استفاده محسوب می‌شود که شرکت ملی گاز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی موظف به جایگزینی این سوخت است.

وی به قطع واردات سوخت مایع از سال 94 تاکنون، اشاره کرد واظهار داشت: با حذف سوخت‌های مایع ارز آوری و صادرات افزایش خواهد داشت به شکلی که می‌توان سوخت مایع بیشتری را به خاج از کشور صادر کرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: شرکت گاز موظف است تمامی بخش‌های فاقد گاز را گازرسانی کند ودر این راستا شرکت ملی گاز تلاش میکند با تبلیغات و توصیه به مشترکین میزان مصرف را کاهش داده تا بتواند گاز را به مرکزهایی که ارزش‌افزوده بیشتری دارند، هدایت کند.

مهدوی با اشاره به اینکه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع و رعایت الگوی مصرف رودیکرد دوگانه شرکت گاز در اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: شرکت گاز موظف است در سالجاری مصرف گاز طبیعی مراکز صنعتی، تولیدی و نیروگاهی را 20 درصد افزایش دهد که باید گفت در 11 ماهه امسال شاهد رشد 47 درصدی در این مراکز بوده ایم.

وی افزود: بر اساس گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان میزان توزیع نفت کوره در سالجاری 92 درصد و توزیع نفت سفید 12 درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد به همین میزان مصرف گاز طبیعی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تکلیف شرکت گاز در جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع 26 هزار مشترک جدید در استان بوده که تا انتهای بهمن امسال 19 هزار و 700 خانوار جدید از نعمت گاز برخوردار شدند.
رشد 2 برابری مصرف گاز در بخش‌های صنعتی، تولیدی و نیروگاهی همدان

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.