کرمان؛

ریگان یکی از کانون‌های گردو غبار

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت :یکی از کانون‌های گردو غبار منطقه ریگان است که مساحت 16 هزار هکتار در این منطقه باید نهال‌کاری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده گفت: از سال 60 تا سال تاکنون حدود 75 هزار هکتار از بیان های شرق استان را بیابان زدایی شده است.

وی با بیان اینکه 14 هزار و 500 هکتار از بیابان‌های شرق است تا سال 85 را مالچ‌پاشی صورت گرفته افزود: اما از سال 85 به بعد به دلیل آنکه دیگر دولت مالچ رایگان در اختیار ما قرار نداد، مالچ‌پاشی متوقف شد.

رجبی زاده گفت: 37 هزار هکتار از بیابان‌های شرق استان جنگل کاری شده است

وی با بیان اینکه در جهان مالچ‌پاشی آخرین راهکار برای مقابله با ریزگردها است، اظهار کرد: طرح مقابله با ریزگردها تهیه و تدوین شده است، ضمن آنکه باید اقدامات حفاظتی و مقابله‌ای با بیابان‌زدایی همواره در دستور کار باشد

رجبی‌زاده بیابان‌زدایی را یک کار مقطعی ندانست و عنوان کرد: 28 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بیابان‌زدایی نظر گرفته شد که تاکنون 11 میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی 600 میلیون تومان اعتبار استانی و شش میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار ملی در سال جاری در جهت بیابان‌زدایی در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبارات اختصاص یافته اما به طور کامل محقق نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: یکی از کانون‌های گردو غبار منطقه ریگان است که مساحت 16 هزار هکتار در این منطقه باید نهال‌کاری شود.

وی افزود: برای مالچ‌پاشی به اعتباری حدود 21 میلیارد تومان نیاز داریم تا طی سه سال منطقه مورد نظر را مالچ پاشی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار