سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛

مرگ 1.7 میلیون کودک در سال بر اثر آلودگی محیط زیست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است: هر سال یک میلیون و 700 هزار کودک در نتیجه آلودگی محیط زیست جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ 1.7 میلیون کودک در سال بر اثر آلودگی محیط زیستبه گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت از هر چهار مورد فوت کودکان زیر پنج سال یک مورد در نتیجه آلودگی محیط زیست است. هر سال خطرات زیست محیطی از قبیل آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض دود، نبود آب سالم، نبود بهداشت کافی به فوت یک میلیون و 700 هزار کودک زیر پنج سال منجر می‌شود.

در این بررسی آمده است سهم قابل توجهی از شایع‌ترین عوامل مرگ و میر میان کودکان زیر پنج سال با کاهش خطرات زیست محیطی قابل پیشگیری هستند.

دکتر «مارگارت چان» رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: محیط زیست آلوده فاکتور کشنده‌ای بخصوص برای کودکان به حساب می‌آید زیرا اعضای بدن آنان در حال رشد است و سیستم ایمنی ضعیف‌شان آنان را در برابر آلودگی آب و هوا آسیب پذیر می‌سازد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، همچنین قرار گرفتن در معرض مواد مضر و تاثیرات منفی آن بر سلامتی از دوران جنینی آغاز می‌شود و خطر تولد زودهنگام را افزایش می‌دهد. علاوه بر این زمانی که نوزادان و کودکان پیش از سنین مدرسه در معرض آلودگی هوا و دود سیگار باشند، در معرض فزاینده خطر ابتلا به ذات‌الریه در دوران کودکی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار