رییس شورای راهبردی روابط خارجی؛

دانشجویان خارجی سفرای ایران در کشورهای خود باشند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: دانشجویان خارجی پس از تحصیل و آشنایی با فرهنگ، زبان و تاریخ ایران می‌توانند سفرای کشور ما در کشور خود باشند.

دانشجویان خارجی سفرای ایران در کشورهای خود باشند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی و دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مراسم روز بین الملل دانشگاه که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: علوم پزشکی در ایران دارای پیشینه دیرینه‌ای است و از حدود ۸۰۰ سال پیش در کشور ما قدمت دارد.
 
وی افزود: در زمان ابن سینا و الاهوازی که دانشمندان بزرگی در حوزه علوم پزشکی بودند دانشجویان و دانش پژوهان برای آموختن علم پزشکی به ایران می‌آمدند.
 
رییس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران و خاورمیانه است و امیدواریم دانشجویان خارجی که در ایران اقامت دارند با فرهنگ، زبان و تاریخ ما آشنا شوند و در آینده سفرای کشور ایران در کشورهای خودشان باشند.
 
وی با اشاره به پیشرفت علوم شناختی در ایران گفت: در کشور ما تلاش‌های مختلفی برای توسعه علوم و فناوری‌های شناختی صورت گرفته و شورایی نیز در این زمینه تشکیل شده است تا بتوانیم این علوم را در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی گسترش دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: تحولات جدیدی در علوم مغز و علوم شناختی در حال رخ دادن است و تکنولوژی هایی که در اختیار دانشمندان ما قرار دارد که می‌توانند نقشه مغز را با آن ترسیم کنند که این حوزه جدیدی از مطالعات جهان است که سرمایه گذاری‌های وسیعی نیز در این حوزه صورت گرفته است.
 
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در پایان گفت: با ترسیم نقشه مغز چشم انداز جدیدی خصوصا در درمان اختلالات ذهنی به وجود آورده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار